اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

ایجاد اشتغال برای 3200 نفر در معادن طبس

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت استفاده از تمام ظرفیت‌های حوزه زغال‌سنگ طبس، برای 3200 نفر اشتغال مستقیم و 6400 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

ایجاد اشتغال برای 3200 نفر در معادن طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان طبس، امیر امینی در دیدار با امام جمعه طبس و همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان که در محل فرمانداری طبس انجام شد، اظهار داشت: با توجه به نقش قابل ‌توجه صنعت فولاد در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و اینکه توسعه صنایع بالادستی فولاد در کشور تنها از طریق توسعه معادن زغال‌سنگ امکان‌پذیر است؛ به‌ دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در معادن زغال‌سنگ هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه تدوین شده، برآورد می‌شود تا سال 1399 حدود 8 میلیون تن فولاد به روش کوره‌بلند تولید شود که تولید این میزان فولاد، عمده مصرف زغال‌سنگ کشور را شامل می‌شود و حتی در حال برنامه‌ریزی برای رساندن میزان تولید فولاد به روش کوره‌بلند به 15 میلیون تن در افق 1404 هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ادامه داد: میزان قطعی ذخیره زغالسنگ در منطقه طبس حداقل 450 میلیون تن است که با توجه به اکتشافات در حال انجام، این میزان قابل افزایش بوده و تخمین زده می‌شود که حدود یک میلیارد و 100 میلیون تن زغال‌سنگ کک‌شو در این منطقه وجود داشته باشد.

این مسئول افزود: برنامه تدوین شده برای افق نهایی در صورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های حوزه زغال‌سنگ طبس، تولید 2.5 میلیون تن کنسانتره و 450 هزار تن کک است که حدود 472 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی نیاز دارد و مجموعاً 3200 نفر اشتغال مستقیم و 6400 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

امینی در پایان اذعان داشت: چنانچه در سایر معادن شهرستان طبس بخش خصوصی وارد نشود، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آماده ورود و حمایت است.

انتهای پیام/90001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول