اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای فاز دوم معدن پروده 4 طبس

تولید کنسانتره زغال‌سنگ طبس 60 درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس گفت: با اجرای فاز دوم معدن منطقه پروده چهار طبس، ظرفیت تولید کنسانتره زغال‌سنگ در معادن طبس 60 درصد افزایش می‌یابد.

تولید کنسانتره زغال‌سنگ طبس 60 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، رمضان کریتی ثانی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای فاز دوم معدن منطقه پروده چهار طبس، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت سالیانه تولید زغالسنگ خام در فاز نخست معدن، یک میلیون و 500 هزار تن است که از این میزان 750 هزار تن کنسانتره استحصال می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از فاز دوم این معدن، 750 هزار تن زغال‌سنگ خام با قابلیت تولید 450 هزار تن کنسانتره به صورت سالیانه استخراج خواهد شد که این میزان موجب افزایش تولید کنسانتره به میزان 60 درصد می‌شود.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس بیان کرد: فاز دوم پروده چهار طبس در مجموع دارای پنج لایه است که میزان ذخیره معدنی مناسب موجود در لایه‌های B2 و C1 معادل 103 میلیون تن برآورد شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مزایای زغال معدن فاز دوم نسبت به فاز نخست کم بودن خاکستر زغال آن است به طوری که خاکستر زغال معدن فاز دوم 24 درصد و خاکستر زغال معدن فاز نخست 45 درصد است.

کریتی ثانی خاطرنشان کرد: قرارداد اجرای طرح فاز دوم معدن منطقه پروده چهار طبس در سال 1386 با کنسرسیوم کانی کاوان شرق و شرکت‌های خارجی بصورت EPC منعقد شده که مبلغ قرارداد بیش از 81 میلیون یورو است.

وی افزود: مجوزهای زیست محیطی، شورای اقتصاد و تضمین‌نامه دولت صادر و ابلاغ شده و در حال حاضر مذاکرات در مورد پذیرش عاملیت با یکی از بانک‌ها در حال است که با رفع این مشکل، مراحل اجرای پروژه تسریع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس یادآور شد: تجهیز و بهره‌برداری از فاز دوم این معدن به روش مکانیزه است که هم‌اکنون مراحل اکتشافی و مطالعاتی این معدن به پایان رسیده است.

وی گفت: با اجرای این پروژه 530 نفر به صورت مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

انتهای پیام/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول