اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیجار:

بزرگ‌ترین هنر شهید نریمان به تصویر کشیدن رشادت‌های شهیدان بود

فرمانده سپاه بیجار گفت: به تصویر کشیدن رشادت‌های شهیدان بزرگ‌ترین هنر شهید نریمان بود که در نهایت نیز در همین مسیر به شهادت رسید.

بزرگ‌ترین هنر شهید نریمان به تصویر کشیدن رشادت‌های شهیدان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدحسین محمودی ظهر امروز در حاشیه دیدار با خانواده شهید هنرمند غلامرضا نریمان به مناسبت روز هنر اسلامی ضمن گرامیداشت این روز، شهید نریمان را یکی از بزرگمردان راه حق و حقیقت خواند و اظهار کرد: روز هنر انقلاب اسلامی پاسداشتی برای تلاش هنرمندانی است که در سایه انقلاب اسلامی رشد کرده و به هنر و فرهنگ این سرزمین خدمت می‌کنند.

وی افزود: به‌ تصویر کشیدن زندگی شهدا تأثیر زیادی بر نسل حاضر و آینده دارد که این امر یکی از کارهای شهید آوینی و شهید غلامرضا نریمان و دیگر شهدای هنرمند ایران اسلامی بوده که تأثیر بسزایی در نسل جدید به جا گذاشته است.

محمودی تصریح کرد: انقلاب اسلامی که ثمره هنرمندی ملت بزرگ و غیور ایران است امروز به عنوان امید مستضعفان و مسلمانان آزاده جهان، موج بیداری و عدالت‌خواهی را در جهان طنین‌انداز کرده و در این صحنه حساس سهم هنرمندان بی‌گمان قابل اعتناست که با سرلوحه قراردادن زندگی و هدف شهدای هنرمند از جمله شهید آوینی و شهید نریمان می‌تواند ایران اسلامی را همواره در همه میادین سربلند نگاه دارد.

وی ضمن قدردانی از خانواده این شهید والامقام اضافه کرد: این هنرمند شهید در طول مبارزات انقلابی مردم بیجار و در دوران 8 سال دفاع مقدس همواره سعی در ثبت رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام داشته و از وی عکس‌ها و تصاویر بسیار زیبایی باقیمانده که بیانگر عشق ملت به ویژه مردم بیجار به انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه بیجار ادامه داد: آثار ارزنده این شهید بزرگوار که بیانگر رشادت‌های مردمان دیار انقلابی ایران اسلامی از جمله مردم شهیدپرور شهرستان بیجار است باید حفظ و نگهداری شده و به تمامی مردم از جمله جوانان عرضه شود تا هنر این هنرمند شهید سرمشق تمامی مراحل زندگی آن‌ها قرار گیرد.

به گزارش فارس، هنرمند عکاس و بسیجی شهید غلامرضا نریمان در سال 1332 در خانواده‌ای متدین در شهرستان بیجار دیده به جهان گشود و از همان دوران کودکی خانواده این شهید بزرگوار وی را با معارف روح‌بخش اسلام آشنا کردند.

وی همواره به خواندن قرآن اهتمام می‌ورزید و صوت قرآنی وی بسیار زیبا و دلنشین بود؛ زندگی در سایه قرآن و ائمه اطهار و ارادت خاص وی به آن‌ها موجب شد با وجود محیط آلوده دوران حاکمیت رژیم ستم‌شاهی طهارت در وجودش متجلی شده و با بهره‌گیری از این کمالات دوستان و آشنایان خود را ارشاد کرده و خطرات گرایش به آلایش‌های تهاجم فرهنگی استعمار غرب را به آنان گوشزد کند.

زندگی و دوران جوانی این شهید انقلابی همزمان با اوج‌گیری نهضت اسلامی مردم کشورمان به رهبری امام خمینی (ره) بود، که در این دوران تمامی امکانات خود از جمله هنر عکاسی‌اش را در طبق اخلاص گذاشت و صرف مبارزه در راه اسلام و انقلاب کرد.

این عکاس متعهد، هنرش را در خدمت انعکاس ارزش‌های والای انقلاب و حرکت‌های بزرگ مردم در حمایت و پاسداری از آرمان شهیدان قرار داد.

غلامرضا نریمان سپس با تشکیل سپاه پاسداران، شب و روزش را در راستای تثبیت این نهاد مقدس و خنثی‌سازی حرکت‌های کور ضدانقلاب و گروهک‌ها در شهر و روستاهای حومه صرف کرد.

با شروع جنگ تحمیلی، همچون تمامی یاران صدیق و رزمندگان دردمند انقلاب اسلامی در سنگرهای دفاع شرافتمندانه به پاسداری از انقلاب و میهن مقدسمان برخاست.

شهید غلامرضا نریمان در 17 تیرماه سال 1367 در ارتفاعات غرب کشور بر اثر اصابت ترکش خمپاره مجروح و سپس به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرستان بیجار به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/79015/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول