اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد

حضور فعال راهداران در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

مدیر راهداری راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: راهداران سیستان و بلوچستان به دلیل ریزش نزولات جوی و جاری شدن آب و طغیان رودخانه‌های فصلی به حالت آماده‌باش در آمدند.

حضور فعال راهداران در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

منصور ملاشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ریزش نزولات جوی که از روز گذشته فضای استان سیستان و بلوچستان را نوازش داده است باعث جاری شدن آب در سطح شهرستان‌ها، محورهای مواصلاتی و طغیان بعضی از رودخانه‌های محلی شده که این رحمت الهی و باران زیبای بهاری، راهداران همیشه آماده را دوباره به جاده‌ها فرا خواند.

وی افزود: از آغاز بارندگی‌ها در حوزه استحفاظی، راهداری با توجه به مشکلات عدیده از قبیل خستگی راهداران، تأمین سوخت موردنیاز و سرویس وسائط نقلیه‌ای که در ستاد نوروزی به مسافران و هموطنان امدادرسانی کرده‌اند با کمک و همکاری منابع انسانی و به‌کارگیری ماشین‌آلات راهداری، به صورت فعال حضور داشته و محورهای اصلی باز و تردد انجام می‌گیرد و پرسنل راهداری مشغول خدمت‌رسانی و حفظ و حراست و نگه‌داری محورها هستند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این بارندگی‌های شدید در محور سراوان چهار اکیپ راهداری مشغول بازگشایی محورهای سیل‌زده با ماشین‌آلات راهداری که شامل کمپرسی، بولدوزر و گریدر است از اولین ساعات بارندگی تا ظهر روز گذشته مشغول امدادرسانی بوده‌اند.

ملاشاهی بیان داشت: در منطقه زاهدان با شدت بارندگی و طغیان رودخانه‌های محلی، اکیپ‌های راهداری با شروع بارندگی تا ظهر روز گذشته مشغول گشت‌زنی بوده‌اند تا تمام محورها را برای عبور و مرور باز نگه دارند.

وی اضافه کرد: همچنین در منطقه نوک‌آباد و ارتفاعات تفتان با توجه به بارش برف حدود 15 سانتی‌متر، پرسنل زحمتکش راه و شهرسازی این منطقه با استفاده از گریدر و نمکپاش و برف‌روب محورهای برف‌گیر را بازگشایی کردند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: در محور خاش – ایرانشهر در منطقه پی‌گل یک مورد ریزش کوه اتفاق افتاده بود که با تلاش راهداران پر تلاش راه و شهرسازی شهرستان خاش برطرف شد و همچنین دو مورد نجات انسان در سیل مانده در محور هوشک - سراوان و محور زایلی – سرباز هم از دیگر اقدامات انجام شده در مدت فوق است.

این مسئول اذعان داشت: در دیگر محورها هم به لطف الهی تا این لحظه مشکل خاصی وجود ندارد و تردد عادی است و تمام رؤسای ادارات راه و شهرسازی و راهداران سخت‌کوش به صورت آماده‌باش در جاده‌ها حضور داشته که در صورت نیاز اقدامات ضروری و لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/75005/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول