اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

تداوم فعالیت 47 اکیپ راهداری در محورهای اردبیل

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در تداوم اجرای طرح زمستانی 47 اکیپ راهداری همچنان در تعطیلات نوروزی به حال آماده‌باش بوده و ارائه خدمات می‌کنند.

تداوم فعالیت 47 اکیپ راهداری در محورهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های راهداری تعطیلات نوروزی در محورهای مواصلاتی اردبیل اظهار داشت: این اکیپ‌ها با فعالیت شبانه‌روزی ایمنی سفر را رقم زده و مسافرت‌های کم‌حادثه‌ای را برای هموطنان خلق کردند.

وی به کاهش 50 درصدی تصادفات و تلفات رانندگی در سایه حضور مستمر نیروهای راهداری اشاره کرد و افزود: این حرکت‌ها با قوت و قدرت در حال پیگیری است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: به دنبال هماهنگی‌های انجام یافته در روزهای منتهی به آغاز تعطیلات نوروزی و با همکاری متقابل مردم و دستگاه‌های اجرایی دخیل، میزان تصادفات منجر به تلفات جانی در محورهای مواصلاتی استان از آغاز سفرهای نوروزی تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی با اشاره به روند رو به رشد سفرهای هموطنان به استان اردبیل و افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این سفرها خاطرنشان کرد: حدود 47 اکیپ راهداری مستقر شده در جاده‌های اصلی استان که از فصل زمستان مشغول خدمت‌رسانی بوده‌اند همچنان در محورهای پرتردد استان مستقر و مشغول ارایه خدمت به هموطنان هستند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برقراری مجدد پروازهای مستقیم اردبیل به مشهد مقدس آمادگی مطلوب فرودگاه اردبیل برای سرویس‌دهی به مسافران را یادآور شد و افزود: پیرو مذاکرات و هماهنگی انجام یافته با مسئولان ذیربط استان‌های گیلان، آذربایجان‌شرقی و زنجان به عنوان استان‌های همسایه با استان اردبیل و نیز محدود کردن تردد خودروهای سنگین در محورهای اصلی منتهی به استان انتظار داریم زمینه آسایش بیش از پیش مسافران در طول سفر به این منطقه به عنوان ییلاق گردشگری کشور فراهم گردد.

میرجعفریان با اعلام اینکه محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های اصلی استان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت از استقرار بالگرد امدادرسانی در منطقه خبر داد و تصریح کرد: در جلسه فوق‌العاده ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان که دوم فروردین با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در اردبیل برگزار شد با بررسی مجدد آخرین وضعیت خدمات‌دهی به مسافران وارد شده به استان اردبیل سطح فعالیت این ستاد در مجموع مطلوب ارزیابی شد.

وی راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی در شهر توریستی سرعین، پیش‌بینی تسهیلات در گمرک بیله‌سوار برای پذیرش هرچه مناسب‌تر گردشگران خارجی و آماده‌سازی اماکن تفریحی استان را از دیگر اقدامات دستگا‌های اجرایی برای میزبانی مسافران برشمرد و گفت: اگر چه وزش باد نسبتا شدید در ساعاتی از روزهای گذشته مشکلاتی را در برخی مناطق استان ایجاد کرده بود اما با حضور به موقع اکیپ‌های امدادرسان میزان خسارت‌های ناشی از این رویداد طبیعی به حداقل رسید و به لحاظ پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر مساعد بودن وضعیت هوای استان در چند روز آینده امیدواریم گردشگران وارد شده به استان نهایت استفاده را از موهبت‌های خدادادی موجود در منطقه بکنند.

انتهای پیام/62003/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول