اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

دستورات بهداشتی اسلام به مردم گوشزد شود / ورزش یکی از تفریحات سالم است

یکی از مراجع تقلید گفت: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها باید دستورات بهداشتی اسلام را از طریق بیان احادیث و روایات و معرفی کتاب‌‌های مفید به مردم گوشزد کنند.

دستورات بهداشتی اسلام به مردم گوشزد شود / ورزش یکی از تفریحات سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هفته سلامت استان قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز به مناسبت هفته سلامت در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در روایتی زندگی را به سه بخش تقسیم می‌کنند؛ بخش نخست به جنبه‌های روحانی و ارتباط با خداوند اختصاص دارد، در بخش دوم نیز انسان باید به دنبال معاش زندگی و کار و تلاش باشد.

وی افزود: به فرموده حضرت علی(ع) بخش سوم زندگی هم که غالباً مورد غفلت ما واقع می‌شود این است که آدمی نیازمند تفریح موافق شرع بوده و ورزش سالم از جمله تفریحات محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ورزش برای حفظ تندرستی و سلامتی جسم است گفت: در فقه اسلامی دستورات فراوانی برای چگونگی زندگی سالم و بهداشتی داده شده؛ اگر این دستورات به زبان روز ترجمه شوند عظمت اسلام مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) در طول روز پنج مرتبه مسواک می‌زدند و به این مسئله توجه ویژه‌ای نشان می‌دادند؛ ایشان توصیه فراوانی به مسواک زدن داشتند و فرموده‌اند اگر نبود که مردم به زحمت می‌افتادند مسواک زدن را واجب اعلام می‌کردم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به نگارش کتاب‌های مفید در رابطه با بهداشت فردی عنوان داشت: صدا و سیما باید به تولید برنامه‌های مناسب در خصوص معرفی دستورات بهداشتی اسلام بپردازد زیرا افراد زیادی هستند که رفتارهای نادرستی دارند و از نظر جسمی به خود آسیب می‌رسانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه با این همه تاکیدات بر مسواک زدن در اسلام نباید هیچ مسلمانی با دندان‌های پوسیده وجود داشته باشد گفت: همه اعضای بدن تا زمانی که آدمی زنده باشد به درستی کار خواهند کرد مگر اینکه انسان خود به آنها آسیب برساند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید مسائل بهداشتی و دستورات اسلامی در این زمینه را بارها برای جوانان و کودکان تکرار کنند تا این فرامین که برای زندگی سالم صادر شده‌اند ملکه اذهان گردند.

آیت‌الله سبحانی سلامتی را نعمتی دانست که تا از دست نرود قدر آن دانسته نمی‌شود و تصریح کرد: اسلام تعادل را در همه امور از جمله تغذیه توصیه می‌کند و این امر برای سلامتی بدن انسان است زیرا تمام محرمات و واجبات دینی بر پایه فلسفه خاصی تشریع شده‌اند.

گفتنی است در این دیدار تست فشار خون آیت‌الله سبحانی نیز توسط یکی از پزشکان همراه انجام شد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول