اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور جوانان هلال احمر همدان:

110 کانون غنچه‌های هلال در همدان فعال است

معاون امور جوانان هلال احمر همدان با بیان اینکه استان همدان از بدو تأسیس کانون غنچه‌های هلال رتبه عالی را دریافت کرده است، گفت: 110 کانون غنچه‌های هلال در همدان فعال است.

110 کانون غنچه‌های هلال در همدان فعال است

مهدی رشادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان با بیان اینکه کانون غنچه‌های هلال در استان همدان از سال 1387 تأسیس شده است اظهار داشت: با توجه به رسالت اصلی جمعیت هلال احمر در راستای آموزش امداد و نجات، هدف از تأسیس این کانون آشنایی کودکان از همان دوران کودکی با هلال احمر و فعالیت‌های آن است.

وی با بیان اینکه استان همدان از بدو تأسیس کانون غنچه‌های هلال رتبه عالی را در سطح کشور دریافت کرده است افزود: طبق تفاهمنامه‌ای که بین هلال احمر با بهزیستی منعقد شد، کانون غنچه‌های هلال همدان با 10 شعبه کار خود را آغاز کرد و تا کنون این رقم به 110 شعبه رسیده است.

معاون امور جوانان هلال احمر استان همدان با اشاره به شعار غنچه‌های هلال (کمک به همنوع خود یک هدف قشنگه) خاطرنشان کرد: فعالیت این کانون‌ها طبق تقویم اجرایی یک ساله به مدیران مهد کودک‌ها ابلاغ می‌شود و با دریافت مجوز از هلال احمر می‌توانند به فعالیت‌های مناسبتی و بشردوستانه بپردازند.

وی فعالیت‌های مناسبتی بشردوستانه این کانون را برشمرد و افزود: 13 فروردین روز طبیعت، گرامیداشت روز زمین پاک، برگزاری مسابقه نقاشی، هفته هلال احمر، روز مادر،مبارزه با دخانیات و.... از برنامه‌های مناسبتی این کانون است.

رشادی آموزش امدادی به خردسالان را گامی مهم در تحقق اهداف جمعیت برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش‌های ابتدایی پانسمان و بانداژ، مانور زلزله، ساخت ماکت امدادی، بازدید از مراکز هلال احمر و... از آموزش‌های امدادی این کانون است.

وی با بیان اینکه کانون غنچه‌های هلال با عناوین «مدد» برای پسرها و «مهربان» برای دختران فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: مسابقاتی با عنوان رقابت مهر که شامل سرود، نقاشی، مسابقه امداد است در مراحل مختلف شهرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود و به نفرات برتر جایزه تعلق می‌گیرد.  

انتهای پیام/2499/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول