اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی:

نقش ورزش در کاهش انحرافات اجتماعی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: نقش ورزش در کاهش انحرافات اجتماعی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

نقش ورزش در کاهش انحرافات اجتماعی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد شیری‌سرای امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد نسل جوان پویا و با نشاط عامل اصلی افزایش تولید و بهره‌وری در کشور است که به تبع آن رشد چشمگیری در شاخص‌های سلامتی اجتماعی حاصل می‌شود.

وی در ادامه افزود: ورزش در جامعه هم می‌تواند توسعه‌دهنده ارزش‌ها باشد و هم موجب گسترش رفتارهای غیراخلاقی و غیرارزشی شود.

شیری‌سرای با تأکید بر نقش ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در واقع ورزش از جمله عواملی است که می‌تواند فرد را در دستیابی به اهداف خود از راه‌های مقبول اجتماعی یاری کند.

این کارشناس ارشد اجتماعی افزود: اگر در جامعه اهدافی وجود داشته باشند ولی راه‌های مورد قبولی برای دستیابی به آنها تعیین نشده باشد، شرایطی فراهم می‌آید که از برخی افراد جامعه رفتاری نابهنجار سر زده و حتی اگر بین اهداف و راه‌های دستیابی به آنها تضادی باشد، ممکن است افراد به انحراف کشیده شوند که آشوب، سنت‌گرایی، عزلت و کناره‌گیری از جمله نمونه‌هایی از این انحرافات هستند.

وی بیان کرد: اگر ورزش هدفی را در زندگی به ورزشکار نشان دهد و میان آن هدف و وسیله دستیابی به آن تناسب لازم وجود داشته باشد، فرد رفتاری بهنجار خواهد داشت، در غیر این صورت رفتار او نابهنجار خواهد بود.

شیری‌سرای اظهار کرد: از این رو می‌توان از طریق ورزش و بازی‌ها به افراد جامعه آموزش داد که چگونه اهداف خود را دنبال کرده و از راه‌های پذیرفته شده اجتماعی برای دستیابی به آنها بهره گیرند.

سرپرست معاونت اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه در جامعه ما گاهی نقش‌ مهم ورزش در کاهش انحرافات اجتماعی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای حرکت در این مسیر باید ابتدا مسائل و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را مورد بررسی قرار داد و از سوی دیگر ترکیب و نزدیکی فعالیت‌های آکادمیک و فعالیت‌های اجتماعی در این زمینه به جامعه‌شناس در شناخت مسائل جامعه کمک زیادی خواهد کرد.

شیری‌سرای تأکید کرد: در ایران به ویژه در دو دهه اخیر رشد آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد بوده و باید در نظر داشت که اگر تراکم، پایداری و شدت این آسیب‌ها از حد مجاز بیشتر شود، بحران ایجاد شده و طبیعتاً در شرایط بحرانی جامعه نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

وی گفت: در ایران آسیب‌هایی مانند طلاق، اعتیاد، دختران فراری و دزدی تا حدودی شیوع یافته و به خصوص در شهرهای بزرگ معضلاتی جدی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول