اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد خبر داد

اسکان بیش از 2 میلیون مسافر در مراکز اقامتی یزد / رشد 33 درصدی اسکان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: آمار اسکان مسافران نوروزی در استان یزد در طول سفرهای نوروزی امسال به بیش از 2 میلیون و 533 هزار نفر رسید.

اسکان بیش از 2 میلیون مسافر در مراکز اقامتی یزد / رشد 33 درصدی اسکان

بهرام رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل ستاد مرکزی سفرهای کشور و با هماهنگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، از 27 اسفند ماه با برگزاری برنامه مانور نمادین با همکاری سازمان جوانان هلال احمر و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این ستاد به طور رسمی آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به تلاش و برنامه ریزی اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان یزد، اسکان مسافران در ایام نوروز 92 با رشد 33 درصدی نسبت به سال گذشته برآورد شده است.

رضایی عنوان کرد: این تعداد مسافر به مدت سه روز در اماکن اقامتی، کمپینگ‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس و هتل‌های سنتی و ... اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد یادآور شد: طبق آمارها بیش از 6 میلیون و 800 هزار مسافر از محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی و ریلی تردد داشتند.

وی ادامه داد: بافت تاریخی یزد به علت داشتن ظرافت‌های معماری و سبک هنری سنتی خاص موجب جذب بسیاری از گردشگران در ایام مختلف سال می‌شود و نوروز 92 بیشترین تعداد بازدید کننده مربوط به بافت تاریخی و پس از آن، موزه‌ها و بناهای تاریخی، مسجد جامع و مجموعه امیرچخماق بوده است.

رضایی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف نوروزی در طول ایام تعطیلات افزود: با اجرای جشنواره‌های نوروزی در اماکن تاریخی و تورهای ویژه نوروزی و برنامه‌ها و تفریحات کویری در مناطق نمونه گردشگری توسط ستاد سفرهای نوروزی استان یزد، مسافران با خاطرات خوب و رضایتمندی از مهمان نوازی مردم یزد این استان را ترک کردند.

* امیرچقماق مورد توجه ویژه مسافران نوروزی 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امیرچقماق یزد با بیش از یک میلیون و 44هزار نفر بازدیدکننده، بیشترین آمار بازدید اماکن تاریخی را به خود اختصاص داد و این امر نشان از توجه ویژه مسافران نوروزی به این تکیه و مجموعه بود.

وی افزود: مسجد جامع یزد و بافت تاریخی نیز از مراکز گردشگری مهم استان یزد بود که مورد بازدید گردشگران قرار گرفت.

وی بیان کرد: امسال بالغ بر 500 هزار نفر از موزه‌های استان یزد بازدید داشتند که این آمار رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

رضایی با اشاره به باستانی بودن شهر یزد یادآور شد: زندان اسکندر، باغ دولت آباد، آتشکده و دیگر آثار باستانی استان یزد هم مورد توجه مسافران قرار داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: یک هزار پایگاه در سطح استان مستقر و به مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند همچنین جشنواره‌های فرهنگی در بناهای تاریخی، باغ جهانی دولت آباد و مجموعه بنای خشتی نارین قلعه میبد و ... در دور اول سفرهای نوروزی برگزار شد و جشنواره‌های فرهنگی متناسب با آیین‌های مذهبی و بومی منطقه در دور دوم سفرهای نوروزی با توجه به مقارن بودن ایام فاطمیه و عید باستانی نوروز نیز برپا شد.

وی از مهمان نوازی و همکاری خوب مردم استان یزد تقدیر کرد و گفت: امید است با برنامه‌ریزی و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان یزد، به جایگاه مطلوبی به لحاظ گردشگری در کشور برسیم.

انتهای پیام/2464/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول