اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم:

بزرگداشت پنجاهمین سالگرد 15خرداد برگزار می‌شود/جریان 22 بهمن قم سازماندهی شده بود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پنجاهمین سالگرد 15 خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بزرگداشت پنجاهمین سالگرد 15خرداد برگزار می‌شود/جریان 22 بهمن قم سازماندهی شده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نصرت‌الله لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی تبلیغات اسلامی که ویژه ایام نوروز و بزرگداشت قیام 15 خرداد برگزار شد، اظهار داشت: 12 فروردین با وجود آنکه امام خمینی(ره) از آن با عنوان عید نام برده‌اند؛ مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به تعطیلات عید نوروز تا 17 فروردین خاطرنشان کرد: با توجه به حضور زائران و مسافران در این ایام در قم، باید دستگاه‌ها فعالیت بیشتری در زمینه تبلیغات داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: با توجه به هم‌زمانی ایام فاطمیه با نوروز لازم است در بنر، پلاکارد و اقلام تبلیغاتی از جملات حاوی تبریک استفاده نشود.

وی همچنین با اشاره به واقعه 15 خرداد ابراز داشت: پنجاهمین سالگرد یوم‌الله 15 خرداد در سال 92 به طور گسترده در قم و سراسر کشور برگزار می‌شود.

لطفی تأکید کرد: 15 خرداد با وجود اهمیت خاصی که دارد و نیز تأکیدات امام خمینی(ره) مورد غفلت واقع شده است و امید می‌رود این بزرگداشت آغازی بر جبران غفلت از این واقعه در سال‌های قبل باشد.

وی یادآور شد: عزم ملی برای برگزاری مراسم 15 خرداد سال 92 با عنوان پنجاهمین سالگرد 15 خرداد وجود دارد و ستاد مرکزی آن هم در تهران تشکیل شده و در تمام استان‌ها این ستاد تشکیل شده، اما از قم انتظارات بیشتر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این مطلب که مبدأ قیام و اصالت اولیه حوزه علمیه بود، ابراز داشت: جنبه حوزوی قیام 15 خرداد و تبعیت‌ها از مرجعیت نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: واقعه 15 خرداد 92 نباید به راهپیمایی محدود شود؛ بلکه برنامه‌های وسیع‌تری را باید برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

لطفی بیان داشت: مسئولیت کمیته علمی ستاد بزرگداشت 15 خرداد با دفتر تبلیغات اسلامی، مسئولیت کمیته فرهنگی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولیت کمیته اجرایی هم با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم خواهد بود.

وی با بیان اینکه 12 فروردین نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: در تبلیغات شهری باید زیباسازی شهر مدنظر قرار گیرد و این را هم مورد توجه قرار دهیم که قم شهر فرهنگی است و زائر و مسافری که وارد قم می‌شود باید با خود پیام فرهنگی سوغات ببرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: با ائمه جماعات باید هماهنگی شود تا در منابر، سخنرانی‌ها و تکایا به تبیین این روز بپردازند.

وی پیرامون وقایع 22 بهمن و هتاکی گروهی نسبت به رئیس قوه مقننه، بیان داشت: این اقدام سازماندهی شده که از سوی رهبری، مراجع تقلید و دیگر بزرگان محکوم شده است، از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز محکوم است.

لطفی متذکر شد: به نظر بنده طراحان و سازمان‌دهندگان این حرکت نه تنها پیرو ولایت نیستند؛ بلکه به حضرت معصومه(س)، دهه فجر، راهپیمایی 22 بهمن و مردم قم ظلم کردند.

وی با اشاره به آماج حملات به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: از اوایل پیروزی انقلاب برای چنین مراسمی دعوت از شخصیت‌های طراز اول رسم بود و اقدام شورای هماهنگی تبلیغات برای دعوت از رئیس مجلس کاملاً درست بود و اگر بنا بر لغو سخنرانی بود؛ باید از جایگاه رسمی یا شخصیت بالایی این دستور می‌رسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در پایان اضافه کرد: هتک حرمت رئیس مجلس در هسته مرکزی خودجوش نبود؛ بلکه این جریان کاملاً سازماندهی شده بود.

انتهای پیام/78001/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول