اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فرماندار شیراز صورت گرفت

فرصت یک‌ماهه به توزیع‌کنندگان سیلندرهای گاز مایع غیرمجاز

فرماندار شیراز در یک ضرب‌الاجل یک ماهه به توزیع‌کنندگان غیرمجاز سیلندرهای گاز مایع فرصت داد نسبت به أخذ مجوزهای مربوطه اقدام کنند.

فرصت یک‌ماهه به توزیع‌کنندگان سیلندرهای گاز مایع غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین کلاه با بیان اینکه حفظ سلامت و امنیت شهروندان در راستای اجرای دقیق قانون یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌های فرمانداری شیراز است، اظهار داشت: بر اساس قانون مراکز توزیع و فروش سیلندرهای گاز مایع باید شرکت‌ها بر اساس استانداردهای موجود مجوزهای لازم را أخذ کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان شیراز شرکت‌های پرسی ایران، پارس گاز و بوتان گاز به عنوان شرکت‌های اصلی موزع سیلندرهای گاز مایع هستند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها باید بعد از انعقاد قرارداد و مجوزهای قانونی بر اساس استانداردهای موجود نسبت به تحویل سیلندرهای گاز مایع به مراکز و نمایندگی‌ها در سطح این شهرستان اقدام کنند، چراکه یک سهل‌انگاری یا عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند حادثه‌ای جبران‌ناپذیر را رقم بزند.

فرماندار شیراز با اشاره به انفجار سیلندر گاز و آتش‌سوزی در یکی از منازل شیراز در ایام نوروز، تصریح کرد: در اثر انفجار سیلندرهای 11 کیلویی گاز که به قصد فروش در انبار منزلی نگهداری می‌شده است، دو نفر از ساکنان این منزل (زن و شوهر) جان خود را از دست داده و یک نفر (فرزند خانواده) نیز مجروح می‌شود.

رئیس شورای حمل و نقل و سوخت شهرستان شیراز تصاعدهای گازی را عامل وقوع انفجار دانست و ادامه داد: با توجه به شدت انفجار، منزل مجاور محل نگهداری سیلندرهای گاز نیز به شدت دچار تخریب شده که در اثر آن سه نفر از شش نفر افراد ساکن در این منزل (زن، شوهر و فرزند) جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر (فرزندان خانواده) نیز مجروح می‌شوند.

زرین کلاه در یک ضرب‌الاجل یک‌ماهه به شرکت‌های موزع و نمایندگی‌های مربوطه در توزیع و فروش سیلندرهای گاز مایع برای انعقاد قرارداد نمایندگی و أخذ مجوز توسط نمایندگی‌ها، اظهار داشت: از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بر اساس دستورالعمل موجود، واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با نمایندگی‌های غیرمجاز توزیع و فروش سیلندرهای گاز مایع سطح شهرستان شیراز برخوردهای قانونی را به منظور حفظ سلامت و امنیت جانی و مالی شهروندان انجام می‌دهد.

محسن شمس‌الدینی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان شیراز نیز با بیان اهمیت أخذ مجوزهای لازم نمایندگی‌های توزیع و فروش سیلندرهای گاز مایع، ادامه داد: رسالت شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تأمین گاز مایع به شرکت‌های مجاز موزع است که در این راستا در صورت اعلام تخلف دستگاه‌های مربوطه آمادگی قطع سهمیه سوخت شرکت‌های مربوطه را دارد.

انتهای پیام/2448/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول