اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی وزارت علوم خبر داد

آمادگی وزارت علوم برای تقویت شرکت‌های دانش‌ بنیان

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری گفت: وزارت علوم آمادگی خود را برای کمک و تقویت در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و عرضه محصولات روباتیک به بازار‌های داخلی و خارجی اعلام می‌کند.

آمادگی وزارت علوم برای تقویت شرکت‌های دانش‌ بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین محمد مهدی‌نژاد نوری علم روباتیک را علمی جامع دانست و گفت: این تکنولوژی در علوم مختلف کاربرد دارد و اخیرا در علم ژنتیک، تولید عملکردهای سافت، پلیمری، زیستی و صنایع مختلف نیز از آن استفاده می‌شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری افزود: روبات‌ها در فضاهای زیستی دریایی، هوایی، زیر زمینی و مکان‌های دشوار کاربرد زیادی دارند و با بهره‌گیری از علوم مختلف، به بشر خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اخیرا در کشور ما سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام شده است، به خصوص که برپایی این مسابقات موجب شده است تا ما در سطح جهان توانایی بالا و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

مهدی‌نژاد نوری در خصوص برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری برای ترویج و حمایت از علوم روباتیک اظهار داشت: رشته‌هایی برای تربیت نیروی انسانی وجود دارد که قبلا هم وجود داشته و هم‌اکنون این آمادگی را داریم تا رشته‌های تخصصی جدیدی در این حوزه‌ها ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال رشته روبات زیر دریایی و یا رشته‌های خاص در زمینه‌های مختلف روباتیک می‌تواند به تصویب شورای عالی آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری رسیده و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: تقویت فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار قرار داشته که دستاوردهای این رشته به علوم و صنایع مختلف کشور کمک می کند.

انتهای پیام/77005/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول