اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد

الزام دولت برای برآورده کردن منابع شرکت‌های دانش بنیان

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت ملزم به تأمین منابع شرکت‌های دانش‌ بنیان شده است.

الزام دولت برای برآورده کردن منابع شرکت‌های دانش بنیان

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه برگزاری مسابقات روباتیک بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس قزوین به این دوره از مسابقات، برگزاری چنین مسابقاتی در سطوح بین‌المللی را نمایشی از هوش دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی دانست و اظهار داشت: ظرفیت‌های علمی قشر‌های دانشجویی و دانش‌آموزی می‌تواند ایران اسلامی را در مسیر دست‌یابی به قله‌های تولید و تجاری‌سازی علوم در سطوح مختلف کمک کرده و این اتفاق در مسابقات جاری به زیباترین شکل ممکن تحقق یافته است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قدرت اقتصادی و پیشتاز در خاورمیانه با تلاش جدی‌تر تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت کنونی علمی، ابتکار و نیز توانایی دانشجویان و دانش‌آموزان کشور به بهترین شکل بهره ‌برده و استفاده کنیم.

امام جمعه موقت شهر قزوین با بیان اینکه دست‌اندرکاران حوزه صنعت برای ساخت کالای با کیفیت همراه با پایین‌ترین قیمت تمام شده باید به فن‌آوری و دانش دانشمندان داخلی اعتماد کرده و با استفاده از دانش‌ نوین هزینه‌های خویش را کاهش دهند، ابراز داشت: به لطف الهی در آینده پیش ‌رو امیدواریم با تکیه بر اقتصاد دانش محور بتوانیم مسیر توسعه و پیشرفت را به سرعت طی کرده و به پیروزی برسیم.

ابوترابی‌فرد با اذعان به برگزاری سطح بالای مسابقات روبوکاپ در دوره‌های مختلف با مشارکت دانشگاه‌های داخلی و خارجی و به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تاکنون قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را تصویب و دولت را ملزم کرده است تا منابع لازم را در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تامین و برآورده کند.

وی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به منزله پشتوانه خوب به‌ منظور حمایت از حضور فن‌آوری‌های نو در عرصه اقتصاد و نیز تجاری‌سازی فن‌آوری دانست و تصریح کرد: پشتکار و تلاش جناب آقای موسی‌خانی در کمیته ملی روبوکاپ ایران و دانشگاه آزاد قزوین در امر برگزاری هشت دوره از مسابقات بین‌المللی روبوکاپ ایران بسیار قابل تحسین بوده و مسیر حرکت به سوی قله‌های بلند نوآوری را نیز هموار و روشن کرده است.

انتهای پیام/77005/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول