اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد علمی نخبگان چهارمحال و بختیاری خبر داد

درآمدزایی 20 میلیارد ریالی شرکت‌های دانش‎بنیان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد علمی نخبگان چهارمحال و بختیاری از درآمدزایی 20 میلیارد ریالی شرکت‌های دانش‎بنیان استان در سال‌جاری خبر داد.

درآمدزایی 20 میلیارد ریالی شرکت‌های دانش‎بنیان چهارمحال و بختیاری

خداداد پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر 117 نخبه در سطح استان شناسایی شدند که جذب و حمایت مادی و معنوی از آنان بر عهده بنیاد ساماندهی نخبگان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه افزون بر 70 درصد جمعیت نخبگان استان مربوط به شهرستان شهرکرد هستند، گفت: پس از شهرکرد، شهرستان‌های بروجن، کیار، لردگان و اردل بیشترین نخبگان را پرورش داده‌اند.

پیرعلی با اشاره به عملکرد این بنیاد در سال‌جاری افزود: نامگذاری چهار خیابان شهرکرد به نام شهدای علمی، حضور 16 اختراع از استان در پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی و رشد بیش از 10 درصدی اختراعات تأیید شده استان در دومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهرنگ 91 از جمله اقدامات این بنیاد در سال گذشته محسوب می‎شود.

رئیس بنیاد علمی نخبگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان به همت بنیاد نخبگان استان، دیدار برگزیدگان سومین جشنواره ملی علم تا عمل 91 با استاندار، شرکت 23 طرح مخترعین استان در جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهرنگ و ثبت 30 اختراع در سامانه ثبت‌نام جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهرنگ از دیگر برنامه‌ها به شمار می‎رود.

وی اضافه کرد: درخشش استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، برگزاری پیش نمایشگاه جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل در محل بنیاد نخبگان استان، اتمام پروژه نوسازی و تجهیز مدارس روستای پیربلوط، ارسال بیش از 90 طرح به دبیرخانه استانی جشنواره ملی علم تا عمل و معرفی سه نفر از جوانان نخبه استان به عنوان جوان برتر از دیگر اقدامات این بنیاد در سال جاری است.

پیرعلی از برگزاری کارگاه آموزش تجاری‌سازی و ثبت اختراع خبر داد و گفت: درآمدزایی 20 میلیارد ریالی شرکت‌های دانش‎بنیان استان و اعطای بیش از یک میلیارد و 250 میلیون ریال از حمایت‌های مالی بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری مراکز نخبه‌پرور استان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد نخبگان استان محسوب می‎شود.

انتهای پیام/68006/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول