اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه:

ظهور دانشگاه‌های دانش‌بنیان از مظاهر تحول نظام منطقه‌ای است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: یکی از مظاهر مهم تحول نظام منطقه‌ای ظهور دانشگاه‌های دانش‌بنیان و پژوهشگر است.

ظهور دانشگاه‌های دانش‌بنیان از مظاهر تحول نظام منطقه‌ای است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دکتر هادی سلیمان‌پور در ادامه همایش بین‌المللی «بوشهر، بصره و مسقط؛ مناسبات تاریخی و اجتماعی» اظهار داشت: فعال شدن شبکه‌های اجتماعی و تسریع در تولید و توزیع اطلاعات، گرایش به اجماع سازی و وحدت طلبی در بین مردم از مظاهر بروز یافته در تحول نظام منطقه‌ای است و از مظاهر دیگر آن وجود و بروز و ظهور دانشگاه‌های پژوهشگر و دانش‌بنیان است.

وی افزود: دانشگاه‌ها نقش برجسته‌ای در ارائه هنجارها بر اساس ارزش‌های منطقه‌ای دارند، دانشگاه محل هنجارسازی است و دانشگاه‌های منطقه موظفند براساس ارزش‌های منطقه هنجارسازی کرده و این هنجارها را ارائه کنند.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در دوران انتقال نظام بین‌المللی همگرایی برای هر منطقه ضروری است و دانشگاه‌ها بستر ساز چنین همگرایی در منطقه هستند و امیدواریم دانشگاه‌های منطقه بتوانند در بخش‌های پژوهشی و تحقیقاتی ماده اولیه برای این امر را فراهم سازند و شاهد گسترش این روابط به سایر نقاط کشورهای منطقه نیز باشیم.

مسافت کوتاه بین بوشهر، بصره و عمان باید یک فرصت تلقی شود

دکتر احمد بن سالم باعمر رئیس مرکز مطالعات دیپلماسی سلطنت عمان و نماینده ویژه سلطان قابوس در هیئت وزیران کشور عمان در همایش «بوشهر،بصره و مسقط؛ مناسبات تاریخی و اجتماعی» گفت: مسافت کوتاه بین بوشهر، بصره و عمان باید به عنوان یک فرصت تلقی شود و همچنان که سه کشور ایران، عراق و عمان از قدیم روابط تاریخی، فرهنگی و تجاری داشته‌اند این روابط تاریخی و اجتماعی میان این سه شهر باید احیاء شود.

وی گفت: برگزاری این همایش و توسعه روابط میان این سه شهر باعث می‌شود که پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بتوانند پژوهش‌های اصیلی را برای نسل‌های آینده باقی بگذارند.

نماینده پادشاه عمان در همایش بین‌المللی بوشهر، بصره، مسقط گفت: امیدواریم دانشگاه‌های دیگر منطقه نیز به این اتحاد بپیوندند تا از این طریق بتوان از منابع علمی بیشتری استفاده کرد و زمینه برخورداری از کتابخانه‌های غنی برای پژوهش‌های علمی را فراهم کنند.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول