اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

شوراها شهر را اداره کنند نه شهرداری را

شهردار شیراز گفت: شوراهای اسلامی شهر باید شهرها را اداره کنند نه اینکه به عملکرد شهرداری‌ها محدود شوند.

شوراها شهر را اداره کنند نه شهرداری را

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: شوراهای اسلامی به مثابه پارلمان‌های شهری هستند و با توجه به افزایش دو برابری تعداد نفرات شورای شیراز در دوره بعدی، انتظار می‌رود که برنامه‌های شهری توسط شورا کنترل شده و مدیران شهری توسط این نهاد هماهنگ شوند.

وی افزود: بخشی عمل کردن و موازی‌کاری مدیران شهری عامل هدر رفتن بیت‌المال و نقص برنامه‌ها است و شوراهای اسلامی شهر باید از این موضوع جلوگیری کنند.

پاک فطرت ادامه داد: در ایام نوروز خدمات مناسبی توسط تمام کارکنان و مدیران شهرداری به مسافران ارائه شد و همگان توانمندی شیراز در ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی را تایید کردند.

مسئول ارشد شهری شیراز تصریح کرد: بنابر منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی، مردم و مسئولان باید بر این موضوع همت گمارده و فردی را برای ریاست جمهوری برگزینند که محسنات روسای جمهور پیشین را داشته و از عیوب آنان مبری باشد.

 *وجود 50 نقطه غیرقانونی توزیع گاز

 پاک فطرت اضافه کرد: در ایام نوروز انفجار 150 سیلندر گاز در انبار یک منزل باعث جان باختن شش نفر شد و باید در این زمینه نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز توزیع و فروش سیلندرهای گاز مایع باید بر اساس استانداردهای موجود مجوزهای لازم را اخذ کرده و شرکت نفت و گاز به ساماندهی این مراکز اقدام کنند.

 *شاه‌چراغ (ع) در نوروز کاظمین شده بود

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تشبیه حرم احمدبن موسی (ع) به کاظمین بیان کرد: استقبال مردم از اماکن زیارتی فارس و به ویژه حرم احمدبن موسی (ع) در ایام نوروز بی‌نظیر بود.

محمد حق نگر افزود: لازم است که در نوروز سال‌های آینده علاوه بر اماکن گردشگری و زیارتی مرکز شهر نیز مورد توجه قرار گرفته و اقداماتی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در آن دیده شود.

 *مشاور شهری تربیت کنیم

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست خواستار ایجاد رشته‌های شهرسازی و حمل و نقل در دانشگاه شیراز شد که فارغ‌التحصیلان آن برای کار در شهرداری شیراز بورسیه شوند.

احمد رضا نقیب زاده افزود: در حال حاضر بیشتر امور مشاوره و مطالعاتی پروژه‌ها به مشاوران غیربومی سپرده می‌شود و تربیت متخصص در این زمینه‌ها برای توسعه شهر شیراز ضروری است.

به گزارش فارس، در این جلسه از معاونان و دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز تجلیل شد.

انتهای پیام 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول