اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان:

جمعیت هلال‌احمر همدان در نوروز 92 نمره قبولی گرفت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: جمعیت هلال احمر در راستای وظیفه سازمانی خود در نوروز امسال همسو با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان موفق به کسب نمره قبولی شد.

جمعیت هلال‌احمر همدان در نوروز 92 نمره قبولی گرفت

حمید ره‌انجام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان همدان یکی از اعضای تأثیرگذار کارگروه گردشگری استان محسوب می‌شود؛ امسال با تصمیم رئیس و دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، جمعیت هلال احمر به غیر از وظیفه ذاتی، در بحث امداد و نجات مسئولیت راهنمایی مسافران نوروزی را برعهده داشته است.

وی افزود: در این راستا بیش از یک هزار و 450 نفر از جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر استان شامل 670 خانم و 780 آقا در مبادی ورودی و در چادر و کانکس‌های درنظر گرفته کار راهنمایی مسافران نوروزی را برعهده داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان تصریح کرد: جوانان داوطلب آبی‌پوش جمعیت هلال احمر در مبادی ورودی و جایگاه مشخص شده ضمن خوشامدگویی به مسافران و میهمانان نوروزی با ارائه بروشور و نقشه‌های راهنما گردشگران را به مراکز اصلی اسکان و اطلاع‌رسانی و یا ستاد اسکان فرهنگیان 9 شهرستان تابعه استان راهنمایی و هدایت می‌کردند.

به گفته وی، در سطح استان تعداد 26 پست ثابت و هشت پست سیار و همچنین 9 ایستگاه سلامت و 9 چادر دوستدار کودک در نظر گرفته شده بود که تعداد چشمگیری از مسافران نوروزی به این ایستگاه‌ها مراجعه کردند.

ره‌انجام با اشاره به توزیع بیش از 260 هزار عدد بروشورها بین گردشگران نوروزی عنوان کرد: بروشور مشترک با ستاد اقامه نماز استان در خصوص آداب سفر، ویژه‌نامه شکوه نوروز در هگمتانه و همدان‌سلام، کتابچه‌های آموزش همگانی حمل مصدوم، مروری بر مقررات و ایمنی در رانندگی، انواع بروشور با عناوین کمک‌های اولیه و توصیه‌های بهداشتی در سفرهای نوروزی، آرامش نوروزی در جوار بقاع متبرکه، مدیریت هیجان، مقابله با استرس، تفکر نقادانه بوده که با استقبال مسافران نوروزی مواجه شده بود.

وی اضافه کرد: در نوروز امسال با توجه به افزایش چشم‌گیر مسافران نوروزی در سطح استان همدان، تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌ها و ایستگاه جمعیت هلال احمر از 157 هزار نفر در سال گذشته به 204 هزار نفر رشد داشته است و از خدمات این جمعیت استفاده کردند.

عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان همدان ابراز داشت: پایگاه‌های امدادی و جاده‌ای مستقر در سطح استان از 24 اسفند آغاز به کار کرده و تا روز 17 فروردین ادامه داشت؛ در طی این 23 روز فعالیت شبانه‌روز با حضور یک هزار و 120 نفرروز امدادگر و 400 نفرروز راننده مشغول انجام وظیفه و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در راه‌های مواصلاتی استان بودند.

وی اذعان داشت: هشت پایگاه ثابت در محل‌های گردنه اسدآباد، گل تپه، گردنه آوج، زاغه، فیروزان، تجرک، شیرین سو و پری زنگنه و همچنین شش پایگاه موقت در سه‌راهی خیرآباد، جاده صالح‌آباد به سنندج، سردرود، قلعه قباد، پلیس‌راه تهران و میدان فرودگاه و سه پایگاه سیار در فامنین، میدان امام‌حسن شهر همدان و تقاطع کوریجان و در مجموع 17 پایگاه امدادی در خدمت مسافران نوروزی بودند.

ره‌انجام در ادامه با اشاره به تعداد حوادث و سوانح جاده‌ای که در طول 23 روز فعالیت پایگاه‌‌های امدادی انجام شده، افزود: تعداد 137 مورد حوادث مختلف توسط امدادگران رسیدگی شده است که طی آن، تعداد 227 نفر مصدوم مورد مداوا و یا به مرکز درمانی و بیمارستان‌های سطح استان منتقل شده‌اند.

وی از تعداد 146 تیم عملیاتی حاضر شده در صحنه در طول این مدت خبر داد و افزود: در عملیات‌های انجام شده، 33 خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی شده و همچنین 94 نفر درمان سرپایی 83 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به اینکه امسال در مبادی ورودی شهرها نصب چادرهای صحرایی برای اسکان مسافرانی که نیاز به اسکان اضطراری داشتند، انجام شد، گفت: طی هماهنگی با ستاد تسهیلات نوروزی در رابطه با اسکان مسافران در مبادی ورودی شهر بیش از 5 هزار و 950 نفر از میهمانان نوروزی در این چادرها اسکان داده شدند.

وی در پایان یادآور شد: 23 دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه خودروی نجات تیپ یک و دو، 14 دستگاه خودروی امدادی پشتیبان، انواع ست‌های هیدرولیک نجات، تجهیزات کمک‌های اولیه، چادر اسکان اضطراری، پتو، والور و انواع مواد غذایی برای امداد و خدمات‌رسانی به مسافران درنظر گرفته شده بود که در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/89020/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول