اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز

پایگاه UC در مرکز همدان مستقر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به استقرار یک پایگاه UC در مرکز استان به صورت 24 ساعته گفت: این پایگاه برای هدایت و کنترل هر گونه شرایط اضطراری در ایام نوروز استقرار یافته است.

پایگاه UC در مرکز همدان مستقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین اشرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده‌ها یک ماهیت توسعه‌ای دارد و با توجه به این ماهیت و عملکرد آن دو نوع حادثه برای استفاده و رسیدن به این ماهیت توسعه‌ای به جا می‌گذارد.

وی افزود: خسارت تصادفات جاده‌ای یکی از این حادثه‌ها است که منجر به ایجاد خسارات جانی و عمدتاً جبران‌ناپذیر می‌شود و عواقب سوء بر زندگی انسان‌ها می‌گذارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان تصریح کرد: جاده‌ها، وسایل نقلیه و حمل و نقل از ضروریات زندگی انسان‌ها است.

وی با بیان این‌که این سه عنصر باعث بالا رفتن سرعت توسعه می‌شوند، گفت: در کشور ما تصادفات جاده‌ای در سطح بالایی قرار گرفته و برای کاهش این جراحات و تصادفات که حجم گسترده‌ای در کشور ما دارد جمعیت هلال احمر این ضرورت را احساس کرد که در یک مأموریت مدیریت امداد و نجات جاده‌ای در سطح جاده‌های کشور حضور پیدا کند.

اشرفی عنوان کرد:  مدیریت بر امداد و نجات تصادفات جاده‌ای یکی از اهداف تشکیل پایگاه‌های ثابت امداد و نجات بود تا به مجروحان و مصدومان تصادفات، خدمات پزشکی ارائه کند.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف احداث پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر دادن خدمات امدادی از قبیل اسکان و تغذیه اضطراری و بهداشت روانی حادثه‌دیدگان است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به ارائه خدمات به افرادی که در محورهای مواصلاتی گرفتار شده‌اند، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با اعزام تیم‌های جستجو و نجات اقدام به ارائه کمک‌های امدادی به گرفتاران در حادثه می‌کند.

وی با بیان این‌که یک پایگاه امداد و نجات کوهستان نیز در ارتفاعات الوند مستقر می‌شوند، یادآور شد: این پایگاه امداد از دو تیم نجاتگران کوهنورد خواهر و برادر برای ارائه خدمات به کوهنوردان و گردشگرانی که در ارتفاعات الوند دچار سرمازدگی و یا هر گونه جراحت و ... می‌شوند، تشکیل شده که آمادگی انتقال زمینی و هوایی مجروحان را به مراکز درمانی دارند.

استقرار 20 پایگاه هلال احمر در محورهای مواصلاتی همدان

اشرفی از استقرار 20 پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات امداد و نجات در تمام محورهای مواصلاتی استان از 25 اسفندماه 91 تا 17 فروردین 92 خبر داد و افزود: طی این ایام حجم تردد و ترافیکی جاده‌ها در سراسر کشور و از جمله در استان همدان بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: 93 امدادگر و نجاتگر و یک پایگاه سلامت نیز در میدان فرودگاه در راستای ارائه خدمات پزشکی سرپایی با پرستار و امکانات دارویی و خودرویی به مسافران مستقر هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان تصریح کرد: از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر احداث یک اردوگاه اسکان موقت برای مسافران در پارک جنب میدان فرودگاه برای استقرار 500 خانوار بوده است.

وی با اشاره به استقرار یک تیم پشتیبانی در طول اجرای طرح نوروزی برای پشتیبانی از هر گونه حادثه ترافیکی و حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی گفت: از دیگر اقدامات ما استقرار یک سامانه هوشمند پاسخگویی 147 در تمام شعب و مراکز استان به مسافران است.

اشرفی ادامه داد: استقرار هفت دستگاه خودروی نجات با ست‌های هیدرولیک در محورهای حساس و حادثه‌خیز، پوشش دادن محورهای مواصلاتی با گشت هوایی و استفاده از تیم امداد هوایی در تصادفات جاده‌ای و انتقال نیرو برای مکان‌هایی که حادثه اتفاق افتاده، از دیگر برنامه‌های ما در طرح نوروزی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به استقرار یک پایگاه UC در مرکز استان به صورت 24 ساعته عنوان کرد: این پایگاه برای هدایت و کنترل هر گونه شرایط اضطراری در ایام نوروز استقرار یافته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان یادآور شد: در صورت نیاز از ذخیره پشتیبانی زیست اولیه برای حادثه دیدگان از قبیل پتو، مواد غذایی، البسه، چادر و ... نیز استفاده می‌کنیم و سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش نیز که با حجم گسترده‌ای از میهمانان نوروزی برخوردار هستند، می‌توانند از این ذخیره استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته تیم‎‌های راهنمای مسافران نوروزی از طریق معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز با ارائه بروشور و نقشه مدیریت، راهنمایی مسافران به مراکز و جاذبه‌های گردشگری استان بر عهده دارند.

انتهای پیام/89006/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول