اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بارندگی‌های اخیر

85 درصد سازه‌های آبخیزداری حاجی‌آباد آبگیری شد

فرماندارحاجی‌آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر 85 درصد از سازه‌های آبخیزداری این شهرستان به میزان 40 میلیون متر مکعب آبگیری شد.

85 درصد سازه‌های آبخیزداری حاجی‌آباد آبگیری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد بهرام پوراشرف طی نشستی در این خصوص با اشاره به اینکه در این شهرستان تعداد 160 سد ملاتی خاکی با ظرفیت 60 میلیون متر مکعب قریب 400 هزار هکتار مراتع و 30 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی را تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار امیدواری کرد با ادامه این بارش در 24 ساعت آینده کل ظرفیت سازه‌های مذکور آبگیری شوند.

وی میزان بارندگی دو روز گذشته را 65 میلیمتر بیان کرد و افزود: بارندگی‌های اخیر در حد آب گرفتگی معابر بوده و در بخش‌های مختلف تاسیسات شهری و روستایی خسارتی برجای نگذاشته است.

فرماندار حاجی‌آباد خاطرنشان کرد: در بارش‌های اخیر محورها و جاده‌های شهرستان دچار آبگرفتگی مقطعی شدند که راه‌ها به سرعت پاک‌سازی شد بجز راه ارتباطی بخش احمدی و گردنه کجین که به دلیل طغیان رودخانه بسته شده است. پس از اتمام بارش تمام راه‌های شوسه روستایی سطح شهرستان باید تسطیح و ریگلاژ شوند.

وی ادامه داد: در محور حاجی‌آباد ـ بندرعباس و حاجی آباد -  سیرجان نیز ریزش کوه به صورت جزئی رخ داد که راهداران وارد عمل شدند و مسیر برای عبور باز شد.

پوراشرف بیان کرد: در روزهای اخیر حادثه‌ای به دلیل بارندگی‌ها رخ نداده است و تصادفاتی هم که اتفاق افتاد، مانند دیگر مواقع بوده و ربطی به بارندگی‌ها نداشته است.

وی در پایان گفت: ‌با توجه به پیش‌بینی اداره هواشناسی این بارندگی تا روز دوشنبه ادامه خواهد یافت و پس از آن وضعیت جوی شهرستان به حالت عادی بر می‌گردد.

انتهای پیام/88002/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول