اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

طرح یاس نبوی در 18 امامزاده چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با برگزاری آیین سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در اماکن متبرکه طرح یاس نبوی در 18 امامزاده استان اجرا می‌شود.

طرح یاس نبوی در 18 امامزاده چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام محمد طباطبایی در نشست با مدیران اوقاف و امور خیریه این استان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در طرح سوگواری یاس نبوی که با محوریت بقاع متبرکه انجام می‌شود، 30 مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعزام شدند.

وی ترویج فضائل و سیره زندگی حضرت فاطمه (س) را از اهداف برگزاری این آیین برشمرد و گفت: معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت، تبیین ابعاد خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و ترویج فرهنگ وقف از دیگر اهداف برگزاری این آیین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری نماز جماعت، سخنرانی،‌ راه‌اندازی خیمه‌های معرفت با هدف پاسخگویی به مسائل مذهبی و شرعی و برگزاری نمایشگاه و غرفه عفاف و حجاب، قرآن و حدیث از برنامه‌های جنبی طرح یاس نبوی در استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آیین ویژه سوگواری و عزاداری آن حضرت در روز شهادت و شام غریبان نیز در امامزادگان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی از اعزام 30 مبلغ برای انجام امور تبلیغی و برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 240 روحانی از سوی اداره اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به نقاط مختلف اعزام شدند.

طباطبایی افزود: امسال به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا(س)، 30 روحانی به مدت هشت روز در مناطق محروم استان، حضور می‌یابند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های این مبلغان، خاطرنشان کرد: بیان احکام شرعی، تبلیغ چهره به چهره، ذکر فضایل اهل‌بیت (ع) بویژه حضرت زهرا (س)، تبیین مسایل روز و تشریح نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب از جمله مسئولیت‌‌های روحانیون اعزامی است.

انتهای پیام/68001/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول