اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان عنوان کرد

کنترل و درمان بیماری تیلریوز در ریگان

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: انجام تست‌های تشخیصی زردی لاشه کمک شایانی برای کنترل و درمان بیماری تیلریوز در شهرستان داشته است.

کنترل و درمان بیماری تیلریوز در ریگان

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان دامپزشکی کشور است و رسیدن به این هدف مهم در قالب برنامه‌های منظم واکسیناسیون‌، بیماریابی، درمان و ... تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت بیماریابی افزود: این امر از طریق اهداف تشخیصی تحقق می‌یابد و در این زمینه می‌توان به تست‌های غربالگری‌، توجه به یافته‌های کالبدگشایی، تظاهرات بالینی دام و در نهایت به نمونه‌برداری‌ها و انجام آزمایشات لازم اشاره کرد.

جعفری انجام آزمایش‌ها را به منظور تشخیص‌ بیماری‌ها حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دامپزشکی ریگان در سال گذشته تجهیز آزمایشگاه به انواع مختلف وسایل و لوازم تشخیصی از جمله میکروسکوپ‌، سانتریفیوژ، انکوباتور‌، اتوکلاو‌، شیکر، بنماری‌، وسایل نمونه‌برداری و ...‌ است.

جعفری گفت: در حال حاضر این شبکه قادر به انجام آزمایش‌های روتین دامپزشکی ‌مانند تست‌های تشخیصی شیر‌، تست زردی، تست رزبنگال برای شناسایی بیماری تب مالت‌ و بیماری‌های میکروبی و انگلی‌ و انجام کشت‌های میکروبی است.

وی عنوان کرد: با توجه به فعالیت این آزمایشگاه در سال گذشته نظارت بهتر و صحیح‌تری بر ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر شهرستان ریگان به منظور رفع مشکلات مربوطه انجام پذیرفت.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود: انجام تست‌های تشخیصی زردی لاشه و گسترش مستقیم کمک شایانی برای کنترل و درمان بیماری تیلریوز در شهرستان داشت و تعداد مراجعات و نمونه‌های آزمایشگاهی ارجاعی‌ به این شبکه در سال گذشته بیش از 500‌ مورد است.

جعفری گفت: از دیگر اقدامات این شبکه در سال گذشته ارسال نمونه‌های مربوطه پس از انجام مراحل نمونه‌برداری به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ‌کرمان است.

انتهای پیام/80014/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول