اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 188

عباسی: کمیته گردشگری اقوام در گلستان راه‎اندازی می‎شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: کمیته گردشگری اقوام در سال آینده در گلستان راه‎اندازی خواهد شد.

عباسی: کمیته گردشگری اقوام در گلستان راه‎اندازی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از خادمان تسهیلات سفرهای نوروزی استان گلستان، با اشاره به اینکه این استان با دارا بودن 15 قومیت به عنوان ایران کوچک در سطح کشور شناخته است، اظهار داشت: این قومیت‎ها با رعایت تمام مسائل اجتماعی و امنیتی در صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‎آمیزی دارند، برای همین ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان در نظر دارد برای نوروز 1392 و 1393 کمیته گردشگری اقوام را برای نخستین بار در این استان راه‎اندازی کند.

وی تصریح کرد: توجه به تنوع صنایع‌دستی اقوام و غذاهای محلی مختلفی‌ که در بین این قومیت‎ها وجود دارد می‎تواند زمینه جذب بیشتر گردشگری و مسافران را به استان گلستان فراهم کند.

کمیته گردشگری روستایی برای نخستین بار در گلستان راه‎اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به فعالیت 13 کمیته در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان خاطرنشان کرد: تفاوت این ستاد با دیگر ستادهای استان کشور در این بود که برای نخستین بار در سطح کشور کمیته گردشگری روستایی در استان گلستان راه‎اندازی شده بود.

عباسی ابراز داشت: در سال 1390 و 1391 نیز گلستان با راه‎اندازی کمیته گردشگری مرزی به عنوان 13 استان برتر ستادهای تسهیلات دائمی سفر انتخاب شد و استاندار گلستان نیز لوح ویژه از دست رئیس‌جمهور دریافت کرد.

کمیته گردشگری روستایی در سراسر کشور اجرا می‎شود

وی با اشاره به اینکه گلستان حدود یک‌هزار روستا دارد، تصریح کرد: در نوروز امسال این استان در یک اقدام ابتکاری کمیته گردشگری روستایی را به مسئولیت مدیرکل دفتر روستایی استانداری گلستان راه‎اندازی کرد که این اقدام در سال آینده از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور در سراسر ایران اجرا خواهد شد.

مدت اقامت در مدارس گلستان به 3 شب رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه در سال‌جاری مدت اقامت در مدارس استان به سه شب رسید، خاطرنشان کرد: استقبال مسافران از استان گلستان به حدی بود که از 27 اسفندماه 1391 لغایت 17 فروردین 1392 تمام هتل‎ها، مسافرخانه‎ها و پانسیون‎ها و مراکز اقامتی استان پر و اتاق خالی به سختی فراهم می‎شده است.

عباسی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که گردشگری دریایی استان با استقبال بیشتری همراه شود، اذعان داشت: امسال نسبت به سال‎های گذشته استقبال از سواحل استان بیشتر بوده است.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول