اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 186

امامی: کمیته فرهنگی سفرهای نوروزی گلستان برنامه متنوع برگزار کرد

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: کمیته فرهنگی و هنری ستاد سفرهای نوروزی استان با مسئولیت این اداره کل 21 برنامه متنوع برگزار کرد.

امامی: کمیته فرهنگی سفرهای نوروزی گلستان برنامه متنوع برگزار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالحسن امامی صبح امروز در جمع 21 کمیته فرهنگی سفرهای نوروزی استان گلستان اظهار داشت: این برنامه‌ها 26 اسفندماه 1391، همزمان با آغاز به کار ستاد سفرهای نوروزی، در دستور کار این کمیته قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا شش نمایشگاه در زمینه‌های کتاب، عکس، آثار تجسمی، کاریکاتور و تصویرسازی و صنایع دستی و هنری در استان برای مسافران نوروزی و مردم استان برگزار شدند.

طرح سینمای روباز ویژه نوروز در گلستان اجرا شد

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اجرای طرح سینمای رو باز در مراکز سیاحتی و پارک‌ها، به ویژه مراکز تجمع گردشگران را یکی دیگر از برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری ستاد سفرهای نوروزی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: لحظه تحویل سال از مسافران نوروزی با اهدا محصولات فرهنگی استقبال شد.

امامی ادامه داد: اجرای سرود و نقاشی زنده با همکاری هنرمندان در مراکز پر جمعیت شهرستان‌ها، اهدا کتاب و پیام تبریک برای ائمه جمعه، فرمانداران و مدیران استانی و اجرای مراسم باشکوه روز 12 فروردین با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در محل یادمان شهدای گمنام شهرستان گرگان بخش‌های دیگری از برنامه‌های کمیته فوق هستند.

به گفته وی، تولید سرود ویژه 12 فروردین و ایام فاطمیه، اجرای مراسم سنتی نوروز خوانی با همکاری هنرمندان بومی در مراکز پلیس راه استان و پارک‌ها و صدا و سیمای استان و برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها نیز در دستور کار این کمیته در تعطیلات نوروز 1392 بودند.

برگزاری موسیقی مقامی یکی از برنامه‌های فرهنگی نوروز 1392 بود

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: موسیقی مقامی (کتولی، ترکمنی و امیری) در شهرستان‌ها به ویژه پارک‌ها و مراکز فرهنگی و هنری، آیین‌ها و بازی‌های بومی و محلی و مراسم هنری و معنوی خنجر با همکاری هنرمندان ترکمن دیگر برنامه‌های اجرا شده کمیته فرهنگی و هنری ستاد سفرهای نوروزی استان هستند.

امامی از برگزاری مراسم شعر و موسیقی با همکاری شاعران و هنرمندان موسیقی، مسابقه پیامکی بین گردشگران و مسافران با هدف ترویج پیام‌های اخلاقی، ادبی و آشنایی با آداب و سنن استان، تعیین ایستگاه‌های پاسخ‌گویی به سئوالات فرهنگی و اعتقادی مسافران و برگزاری مسابقه دل نوشته‌ها در تعطیلات نوروز خبر داد.

وی با بیان اینکه سفره هفت سین در مراکز زیارتی، سیاحتی و مراسم متنوع شادمانه در پارک‌ها و مراکز فرهنگی و هنری و انعکاس آن از شبکه سراسری توسط کمیته فرهنگی و هنری ستاد سفرهای نوروزی استان اجرا شدند، گفت: انجام تبلیغات محیطی با پیام های فرهنگی و هنری، اهدا بسته‌های فرهنگی به کاروان‌های راهیان نور به تعداد یک هزار و 100 جلد کتاب و 700 جلد دفترچه یادداشت و حمایت از چاپ کتاب «دل‌نوشته‌های راهیان نور» بخش‌های دیگری از برنامه‌های کمیته فوق در تعطیلات نوروز هستند.

انتهای پیام/83003/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول