اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف خراسان رضوی:

۳/۷ میلیون زائر نوروزی بقاع متبرکه خراسان رضوی را زیارت کردند

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 3 میلیون و 700 هزار زائر ایرانی و خارجی در ایام نوروز، امامزادگان و بقاع متبرکه این استان را زیارت کردند.

۳/۷ میلیون زائر نوروزی بقاع متبرکه خراسان رضوی را زیارت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین سعید آخوندی افزود: ازاین تعداد 3 میلیون و 325 هزار زائر ایرانی و بقیه زائران خارجی از کشورهای اسلامی بودند که از 28 اسفندماه گذشته تا 15 فروردین ماه جاری در امامزادگان و بقاع متبرکه حضور داشتند.

وی اظهارداشت: این زائران با حضور درامامزادگان وبقاع متبرکه ازبرنامه‌های تدوین شده طرح آرامش بهاری بهره مند شدند.

وی بیان کرد: براساس داده های آماری بیشترین حضور زائران ایرانی و خارجی در بقاع متبرکه مربوط به روز 13 فروردین ماه به ترتیب 530 هزار مربوط به زائران ایرانی و 62 هزار 666 نفر زائر خارجی  ثبت شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 154 بقعه متبرکه در این استان زیر پوشش طرح موسوم به آرامش بهاری قرار گرفته که از 28 اسفندماه تا 15 فروردین ماه جاری در شهرستان‌های خراسان رضوی اجرا شده است 

آخوندی اظهار کرد: ارج نهادن و تقویت باورهای دینی و مذهبی، بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله محورهایی است که در این طرح دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ارتقای سطح فکری و فرهنگی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، بهره‌برداری معنوی از فضای بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام نوروز، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان، خدمات‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران، آماده‌سازی اماکن برای حضور نوجوانان و جوانان از جمله اهداف طرح آرامش بهاری است.

آخوندی  افزود: در اجرای این طرح برنامه‌های متنوی فرهنگی، معنوی شامل قرائت دعای تحویل سال، توزیع بسته‌های اطلاع‌رسانی، ایستگاه‌های صلواتی، اقامه نماز جماعت، معرفی بقاع و موقوفات شاخص و مسابقات فرهنگی با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ایام شهادت فاطمه الزهرا(س) مقارن با پنجم فروردین‌ماه ویژه برنامه‌هایی متناسب با این ایام در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شده است. 

انتهای پیام/70006/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول