اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

بزرگ‌ترین بمب اتمی ایران، حضور حماسی مردم در انتخابات خرداد است

امام جمعه بناب گفت: بزرگ‌ترین بمب اتمی ایران، حضور حماسی مردم در انتخابات خرداد ماه است.

بزرگ‌ترین بمب اتمی ایران، حضور حماسی مردم در انتخابات خرداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهرستان بناب اظهار کرد: ملتی که می‌خواهد به استقلال شرافتمندانه و عزت روزافزون در برابر مستکبران و زورگویان برسد و سربلند در برابر آنها قد علم کند و باج ندهد، این ملت باید حرکت کند.

وی افزود: ملتی که برای اصلاح وضع امور خود با وضع غرب خود را مقایسه نکند، با پیشرفت و هویت بد آنها و زرق و برق کاذب آنها خود را مقایسه نکند و به جای الگوبرداری از مد و قیافه و آداب مبتذل غربی، الگوهای اسلامی را در پیش بگیرد؛ چنین ملتی به اصالت خود بر می‌گردد و استعدادهای سرشار خود را در راه اعتلا و ترقی پیش گرفته و با تمام توان و حماسه وارد صحنه رقابت کار و کوشش می‌شود و چنین ملتی کسالت و زودرنجی را کنار گذاشته و به عزت دست می‌یابد، از این رو کسالت و بی‌حالی یک ملت همیشه انسان را ذلیل و خودکم‌بین به بار می‌آورد.

وی گفت: اگر امام راحل (ره) فریاد بیداری را سر نمی‌دادند؛ ملت ایران به موقع بیدار نمی‌شدند و انقلاب به بار نمی‌نشست و ملت ایران دست رد به سینه قدرت‌های بزرگ و غارتگران نمی‌زد و مقدرات کشور به دست خود مردم نمی‌افتاد و هنوز هم مردم ایران مثل مردم عربستان و سایر دول خلیج بازهم مصرف‌گرا و وابسته بودند.

امام جمعه بناب سپس با اشاره به تهدیدات و تحریم‌های دشمنان علیه نظام اسلامی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: این قدر هیاهو، تهدید و تحریم که علیه ایران صورت می‌گیرد، نشانه این حقیقت است که ما آن زنجیرها را شکستیم و توانستیم روی پای خودمان بایستیم و سایر ملت‌ها یکی پس از دیگری دنبال ما راه افتادند و روح استقلال طلبی که از ناحیه امام راحل (ره) به کالبد سایر ملت‌ها دمیده شد، در قاموس قدرت‌های سلطه‌گر جرم کمی نیست و باید مقاومت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سال جدید اظهار کرد: امروز دیگر نباید در حوزه اقتصادی کند حرکت کنیم، بطالت و کم تحرکی دیگر در این کشور جایی ندارد که در صورت تحقق آن تمام اندوخته‌های خود به فنا می‌رود و برای این مسئله است که چشم بیدار و مغز متفکر رهبر جامع نگر موقعیت را درک کرده و امسال را سال «حماسه اقتصادی» نامگذاری کردند از این رو حماسه اقتصادی یعنی قناعت در مصرف، سعی در تولید بیشتر و تکیه بر سرمایه ملی و هویت ایرانی.

باقری‌بنابی تأکید کرد: بعد از گذشت حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اگر جمهوری اسلامی نتواند به چرخه اقتصاد خود سر و سامان دهد، دیگر حرفی برای گفتن نخواهد داشت، در حالی که اسلام دین دو بعدی است و قوانین اسلامی می‌تواند دنیا را اداره کند و کلام معظم له گویای این حقیقت است که هرکس برای امور اقتصادی کشور بی‌حال و کسل باشد، برای آخرت خود نیز کسل خواهد بود و جمهوری اسلامی که زمینه ساز حکومت امام عصر (عج) است، باید دارای این خصوصیات باشد تا نمونه و الگو برای ملت‌های دیگر باشد و این نمی‌شود مگر با تلاش مضاعف، حرکت حماسی در تولید و دوری از مصرف‌گرایی و اسراف و تبذیر.

امام جمعه بناب با اشاره به حماسه سیاسی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی گفت: حماسه سیاسی یعنی مجاهدت و فداکاری و  داشتن آگاهی و بیداری برای حضور پرشور در صف‌های به هم فشرده انتخابات پیش روی ضروری است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام از حضور مردم در صف‌های به هم فشرده پای صندوق‌های رأی در هراس هستند؛ گفت: بزرگ‌ترین جهاد در این روز حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی است.

باقری بنابی تصریح کرد: بزرگ‌ترین بمب اتمی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دشمنان، حضور حماسی مردم در انتخابات خرداد و راهپیمایی 22 بهمن و سایر اجتماعات دیگر است از این روز همه و همه باید با تأسی به فرمان رهبر معظم انقلاب در این صحنه بزرگ شرکت کنیم و هر گونه کوتاهی در این خصوص قطعاً هزینه‌هایی نیز به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه بناب گفت: باید با حضور در صحنه و شناخت کامل در این امر حیاتی شرکت کنیم، چون دشمن با افراد کاری ندارد، نگاه دشمنان به نحوه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است و باید در مدت و فرصت باقی مانده با اطلاع رسانی سرنوشت کشورمان را با سربلندی رقم بزنیم.

انتهای پیام/60002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول