اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در گفت‌وگو با فارس:

حضور مردم در انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی حضور مردم در انتخابات ریاست‌ جمهوری را دشمن‌شکن و حداکثری خواند.

حضور مردم در انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و حساسیت این رویداد سیاسی با علی‌نعمت چهاردولی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به گفت‌و‌گو نشستیم تا نظرات وی را در این باره جویا شویم.

اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از منظر شما چیست؟

چهاردولی: حضور مردم در هر انتخابات زمینه‌ساز تعیین سرنوشت آن‌ها به شمار می‌رود که از این بعد دارای اهمیت ویژه‌ای است.

برگزاری انتخابات در هر کشوری نماد آزادی است که در ایران اسلامی نیز با گذشت 34 سال از انقلاب، همواره مردم ما با حضور پرشکوه خود در صحنه دموکراسی و مردم‌سالاری نظام را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

حضور مردم در انتخابات آینده را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

چهاردولی: مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی همواره تابع ولایت بوده و برای تعیین سرنوشت خود در همان ساعات اولیه رأی‌گیری پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند.

مشارکت مردم در انتخابات به معنای وفاداری به انقلاب و آرمان‌های آن است که این مهم همواره در هر دوره‌ای ملموس و مشهود بوده است.

درصد حضور مردم در انتخابات چه قدر خواهد بود؟

چهاردولی: مردم ایران اسلامی دارای سطح بالایی از بینش و شعور سیاسی هستند و به همین دلیل با حضور حداکثری خود توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

حضور مردم به طور قطع حداکثری و دشمن‌شکن خواهد بود و بار دیگر خط بطلانی بر دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن خواهد کشید.

انتخابات پیش‌رو را باید یکی از سخت‌ترین انتخابات کشور به شمار آورد چون در برهه‌ای از نظام قرار گرفته‌ایم که این انتخابات تأثیرگذاری بسیار بالایی برای کشور و مسائل آن دارد.

برنامه‌ریزی‌های گروه‌های مخالف نظام در خارج از کشور برای دست‌یابی به اهداف خود از یک‌سو و همراهی و همسویی گروه‌های داخل‌نشین مخالف نظام از سوی دیگر حساسیت برگزاری این انتخاب را دوچندان می‌کند.

با این اوصاف باید مردم ما بیش از گذشته هوشیار بوده و با چشم بصیرت مانع از تحقق اهداف دشمن شوند.

برترین ویژگی رئیس جمهور آینده از منظر شما چیست؟

چهاردولی: رئیس جمهور آینده باید در عمل و گفتار، تابع ولی فقیه باشد و همواره در راستای تحقق فرمایشات و منویات ایشان حرکت کند.

درد مردم را درک کند و در راستای رفع و رجوع مشکلات مردم با صاحبنظران و افراد خبره مشورت داشته باشد.

درک وضعیت اقتصادی مردم تنها به معنای دادن پول به آنان نیست بلکه باید زیرساخت‌های توسعه کشور در ابعاد مختلف را ایجاد کند تا مردم بتوانند به سطح بالایی از یک زندگی دست یابند.

رئیس جمهور آینده باید توانایی برقراری ارتباط با دیگر کشورها را داشته باشد، از ادبیات سیاسی غنی برخوردار باشد، رفتار دیپلماتیک داخلی و خارجی را بداند، شخصی‌نگر نباشد، دارای تقوای سیاسی و اخلاقی باشد، منافع کشور را بر هر چیز دیگر ارجح بداند، توسعه کشور را در اولویت کاری خود داشته باشد نه اینکه تصمیمات لحظه‌ای بگیرد.

فردی که توانایی تحقق این موارد را در خود نمی‌بیند نباید به عنوان کاندیداتور وارد صحنه رقابت انتخاباتی شود.

اگر بالاترین مقام اجرایی استان بودید نخستین اقدام شما چه بود؟

چهاردولی: تمرکز بر توسعه پایدار اقتصادی و صنعتی استان را در دستور کار خود قرار می‌دادم چراکه توجه به این مهم موجب ایجاد اشتغال و تقویت آن در جامعه می‌شود.

مهم‌ترین اتفاق سال 91 در استان همدان چه بود؟

ایجاد تغییر و تحول در حوزه استانداری و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن را در بعد سیاسی می‌توان از اتفاقات مهم سال گذشته در استان برشمرد.

نایب قهرمانی صادق گودرزی در المپیک 2012 لندن در بعد ورزشی و حضور رئیس جمهور در استان برای افتتاح بزرگراه‌ها و توسعه زیرساخت‌های همدان در بعد اجتماعی از عمده اتفاقات مهم و حائز اهمیت به شمار می‌رود.

برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری همچون جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان دیگر مسئله مهم استان است که دارای اثرات مطلوبی بوده است.

انتهای پیام/89002/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول