اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 187

سمیعی: 180 حادثه در گلستان به وقوع پیوست

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارش‌های ارسالی از 20 اسفند ماه تا پایان چهاردهم فروردین ماه سال جاری 180 مورد حادثه در این استان به وقوع پیوسته است.

سمیعی: 180 حادثه در گلستان به وقوع پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این حوادث ماهیت طبیعی و غیرطبیعی داشته و از سوی کمیته امداد و نجات هلال احمر استان ارائه شده است.

وی اضافه کرد: 79 مورد از این حوادث جاده‌ای، 93 مورد مراجعه حضوری افراد حادثه‌دیده به مراکز درمانی، یک مورد مرتبط با دریا و سواحل آن و دو مورد نیز شهری بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: همچنین یک مورد از حوادث صنعتی و کارگاهی و دیگر مورد حادثه نیز در ارتفاعات استان روی داده است.

انجام یک هزار و 700 فقره عملیات امداد و نجات در گلستان

سمیعی تصریح کرد: مجموع کل حادثه‎ دیدگان در این مدت زمانی یک هزار و 203 نفر بوده که سهم جاده‌ها از این حوادث 239 نفر بوده است.

وی با اشاره به آخرین آمار عملیات امداد و نجات استان تا پانزدهم فروردین ماه امسال افزود: در طول زمان اجرای طرح تعداد یک هزار و 700 فقره عملیات امداد و نجات در سطح استان انجام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: این عملیات شامل حمل و نقل مصدومان به مراکز درمانی و رسیدگی اولیه به حادثه‌دیدگان با همکاری مرکز امداد و نجات فوریت‎های پزشکی استان بوده است.

انجام 2 سورت عملیات پروازی در گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌های مصدومان در حین حادثه دچار اضطراب و بلاتکلیفی هستند با مشارکت جمعیت هلال احمر استان 80 مورد اسکان اضطراری تا پایان اجرای طرح به عمل آمده است.

این مسئول گلستانی با اشاره به افتتاح پایگاه امداد هوایی استان در اواخر سال 1391 افزود: در این مدت تنها دو سورت پروازی تحت عنوان عملیات پروازی توسط این پایگاه انجام گرفته است.

سمیعی تاکید کرد: با توجه به نوع حوادث که اکثراً جاده‌ای بوده نیاز به استفاده از خدمات هوایی در استان کمتر احساس شده بود و پایگاه‌های زمینی امداد و نجات توانسته بودند این مناطق را پوشش دهند.

توزیع 2 میلیون پیام‎برگ بین مسافران نوروزی در سطح گلستان

وی با تقدیر از اطلاع‎رسانی مناسب به مسافران نوروزی ابراز داشت: توزیع حدود 2 میلیون پیام‎برگ بین مسافران نوروزی و اطلاع‎رسانی به موقع ایستگاه‌های امداد و نجات در طی طریق بهتر مسافران نوروزی در استان کمک کرده بود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: طبق گزارش دریافتی یک میلیون و 563 هزار و 256 خانوار نیز طی این مدت برای دریافت اطلاعات به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان مراجعه کرده‌اند.

وی با تشکر از همه عوامل موثر در اجرای طرح نوروزی استقبال ایمن از بهار با اشاره به اینکه نامه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دخیل در این طرح به دستگاه‌ها ارسال شده است، افزود: فرم ارزشیابی و دستورالعمل‌های مرتبط توسط دستگاه‌های ذیربط تهیه و نتیجه اقدامات به سازمان ارائه خواهد شد.

ارسال مستندات اقدامات دستگاه‌های اجرایی تا 20 فروردین به دبیرخانه اجرای طرح

سمیعی، شیوه اجرایی این طرح را تشکیل جلسات هماهنگی در استان برای اجرای بهتر آن، ابلاغ طرح به تمام دستگاه‌های مرتبط، فرمانداری‎ها و شهرداری‎ها، فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی با همکاری صدا و سیما، و راه‌اندازی کشیک ویژه نوروز قلمداد کرد.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های دخیل در طرح موظف هستند، تا 20 فروردین سال 1392 تمامی مستندات خود را به همراه تکمیل فرم‌های ارزیابی به دبیرخانه این طرح واقع در اداره کل مدیریت بحران استان ارسال کنند.

«استقبال ایمن از بهار»، طرح ویژه تعطیلات نوروزی بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال‌شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول