اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام‌به‌گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۱۹

تهدید برخی احزاب سیاسی از سوی طالبان پاکستان

«تحریک طالبان پاکستان» نسبت به حمله به اجتماعات انتخاباتی برخی احزاب سیاسی این کشور هشدار داد.

تهدید برخی احزاب سیاسی از سوی طالبان پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، روز گذشته در جدیدترین حمله تروریستی به یک اجتماع انتخاباتی در منطقه «بانو» از توابع ایالت «خیبرپختونخواه» پاکستان، دست‌کم 2 تن کشته و شش نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نام یکی از کاندیداهای حزب «عوامی ملی» نیز در بین مجروحین این حادثه به چشم می‌خورد.

به گفته مقامات پلیس ایالت خیبرپختونخواه، این اجتماع انتخاباتی از سوی حزب عوامی ملی برگزار شده، که از قبل تحریک طالبان پاکستان نسبت به حمله به اینگونه اجتماعات هشدار داده بود و روز گذشته نیز این اجتماع با انفجار یک بمب کنار جاده‌ای به خاک و خون کشیده شد.

بلافاصله پس از این انفجار «احسان‌الله احسان» سخنگوی تحریک طالبان پاکستان ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این حادثه اعلام کرد که طالبان با حزب عوامی ملی اختلاف داشته و اینگونه حملات در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

احسان ادامه داد: ما به شدت با دوران حکومت پنج ساله حزب عوامی ملی در ایالت خیبرپختونخواه مخالف بوده و تمام توان خود را برای برهم زدن اجتماعات انتخاباتی این حزب در ایالت مذکور به کار بسته‌ایم.

پیش از این نیز تحریک طالبان پاکستان به طور متعدد به اجتماعات این حزب حمله کرده و برخی رهبران کلیدی عوامی ملی را نیز از بین برده است.

تحریک طالبان پاکستان همچنین در پیامی مردم ایالت خیبرپختونخواه را جهت حضور در مراسمات و اجتماعات انتخاباتی حزب عوامی ملی تهدید به مرگ کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول