اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/13

فعالیت قانونی مجلس ملی پاکستان به پایان رسید

خبرگزاری فارس: فعالیت قانونی مجلس ملی و دولت پاکستان شب گذشته به پایان رسید اما تا این لحظه اپوزیسیون و دولت برای تعیین نخست وزیر موقت به توافق نرسیده‌اند.

فعالیت قانونی مجلس ملی پاکستان به پایان رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، در حالی شب گذشته مهلت فعالیت قانونی مجلس پاکستان به اتمام رسید که مقرر شد تا مادامی که نخست وزیر موقت تعیین نشده است، راجا پرویز اشرف همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

در همین حال، سر وزیرهای تمام ایالت‌های پاکستان با حضور در دفتر نخست وزیر سعی کردند برای منحل شدن همزمان مجالس ایالتی به توافق برسند اما مخالفت «شهباز شریف» سر وزیر ایالت پنجاب و «نواب اسلم رئیسانی» سر وزیر ایالت بلوچستان سبب شد سر وزیر ایالت‌ها در این زمینه به توافق برسند.

قرار بود تمام مجالس ایالتی روز 19 مارس منحل شوند اما عدم توافق دولت پنجاب و بلوچستان سبب شد این کار به تعویق بیفتد. همچنین مقرر شد انتخابات دولت‌های ایالتی و دولت مرکزی در یک روز برگزار شود.

نخست وزیر پاکستان در این زمینه عنوان کرد: برگزاری انتخابات دولت‌های ایالتی و دولت مرکزی در یک روز، موجب هماهنگی بیشتر و کاهش تنش سیاسی می‌شود.

رجا پرویز اشرف،‌ نخست وزیر پاکستان، روز شنبه پایان دوره کامل پارلمان این کشور را یک پیروزی برای دموکراسی در پاکستان توصیف کرد.

نخست وزیر پاکستان این مطلب را در سخنرانی خداحافظی خود با مردم این کشور به مناسبت پایان دوره کنونی فعالیت پارلمان ایراد کرد.

نخست وزیر پاکستان گفت: من بسیار خرسندم که فردی عادی مانند من امروز نخست وزیر پاکستان است و از امید به ادامه دموکراسی در این کشور سخن می‌گوید.

وی تاکید کرد: نیروهای دموکراتیک و غیردموکراتیک در پاکستان سال‌های طولانی با یکدیگر درگیر بوده‌اند، ولی سرانجام نیروهای دموکراتیک به پیروزی رسیدند.

این اولین بار است که پارلمان و دولت پاکستان توانسته‌اند، مدت قانونی خود را به اتمام برساند تا قبل از این همیشه دولت قبل از به پایان رسیدن مدت قانونی منحل می‌شد یا بر اثر کودتای ارتش مجبور می‌شد از قدرت کناره‌گیری کند.

در همین حال، «ژنرال میرزا اسلم بیگ» رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان در مصاحبه با روزنامه امت درباره انتخابات عنوان کرد: پس از اجرایی شدن پروژه خط لوله صلح و گسترش روابط پاکستان با ایران مخالفت آمریکا و متحدانش را به دنبال دارد که فشارهای اقتصادی زیادی به اسلام‌آباد وارد می‌کند بنابراین برای رهایی از تنگنای اقتصادی باید نخست وزیری انتخاب کنیم که بتواند وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد.

اسلم بیگ تأکید کرد: «عبد الحفیظ شیخ» وزیر دارایی و دکتر «عشرت حسین» رئیس سابق بانک دولتی بهترین گزینه برای به عهده گرفتن نخست وزیر موقت هستند البته دکتر عشرت حسین یک کارشناس اقتصادی با تجربه است و بر عبد الحفیظ شیخ اولویت دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول