اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام‌به‌گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۱۸

روشی جدید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پاکستان

مقامات پاکستانی با ساخت یک نرم‌افزار، روش جدیدی را برای مشارکت حداکثری مردم این کشور در انتخابات آتی پارلمانی سال ۲۰۱۳ به وجود آورده‌اند.

روشی جدید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، مرکز ملی داده‌ها و نام‌نویسی پاکستان اعلام کرده است که برای مشارکت حداکثری شهروندان پاکستانی مقیم خارج در انتخابات آتی پارلمانی این کشور اقدام به ساخت نرم‌آفزاری جدید کرده است.

این مرکز موسوم به «ندرا» در تأیید این خبر آورده است که متخصصان پاکستانی برای سهولت شرکت شهروندان مقیم خارج، نرم‌افزاری را ابداع کرده‌اند که در آینده رونمایی می‌شود.

«طارق ملک» رئیس ندرا نیز بیان کرده است که فردا، دیوان عالی پاکستان نظر خود را در رابطه با استفاده از این نرم‌افزار در انتخابات پیش‌رو اعلام خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: کمیسیون انتخابات پاکستان و احزاب سیاسی نیز در رابطه با استفاده از این نرم‌افزار و ایجاد سهولت در جمع‌آوری آرای سایر شهروندان، به این سیستم و نرم‌افزار اعتماد و اطمینان دارند.

ملک همچنین از اعلام آمادگی این مرکز برای همکاری با کمیسیون انتخابات پاکستان در رابطه با تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی خبر داد و گفت:مرکز ما آمادگی دارد تا با ایجاد سیستمی جدید، وضعیت مالیاتی و همچنین وضعیت تابعیت 2گانه نامزدهای انتخاباتی را بررسی کرده و نتایج این بررسی‌ها را در اختیار مقامات کمیسیون انتخابات قرار دهد.

وی در پایان نیز اعلام کرد: تاکنون بیش از 20 میلیون نفر از مردم پاکستان از طریق مرکز ندرا برای شرکت در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول