اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز امسال در سطح کشور

فارس در اقامت شبانه گردشگران سوم شد

رئیس ستاد تسهیلات سفرها گفت: استان‌هایی که گردشگران و مسافران، بیشترین اقامت شبانه را در آنها داشته‌اند به ترتیب مازندران، خراسان رضوی، فارس، گیلان، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، یزد و کرمانشاه هستند.

فارس در اقامت شبانه گردشگران سوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، منوچهر جهانیان اظهار داشت: 85 میلیون و 639 هزار نفر گردشگر، در ایام نوروز در استان‌های سراسر کشور اقامت شبانه داشته‌اند.

وی افزود: از 28 اسفند ماه 91 تا 16 فروردین ماه جاری که زمان انجام سه دوره سفرهای نوروزی مردم بود، 85 میلیون و 639 هزار نفر در سراسر استان‌های کشور اقامت شبانه داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، رشد 4.35 درصدی را نشان می‌دهد.

جهانیان، برپایی جشنواره‌های گردشگری در 31 استان کشور را عامل موثری در رونق سفرهای مردم در نوروز دانست و اضافه کرد: این جشنواره‌ها علاوه بر معرفی فرهنگ، سنن، آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی، موجب ایجاد انگیزه برای سفر به شهرها و استان‌های کمتر شناخته شد و ماندگاری مردم در سفرها را بیشتر کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از برپایی یک‌هزار نمایشگاه صنایع دستی همزمان با ایام نوروز در سراسر کشور نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها با ظرفیت حداقل 50 هزار غرفه، علاوه بر معرفی هنرهای سنتی استان‌ها باعث ایجاد بازار مناسبی برای تولید کنندگان و هنرمندان صنایع دستی کشور شد.

وی میزان رضایتمندی مردم از اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای استانی را 95 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز با ارائه تخفیف در خدمات از 10 تا 40 درصد باعث رونق در سفرهای نوروزی امسال شد.

این مسئول از رشد 91 درصدی سفر به مناطق کمتر شناخته شده در کشور نیز خبر داد و تصریح کرد: در پی برپایی نمایشگاه‌هایی مانند صدای عشایر، سفر به مناطق روستایی در نوروز امسال نیز رشد 100  درصدی یافت و باعث ایجاد درآمد و رونق اقتصادی ساکنان روستاها شد.

رئیس ستاد تسهیلات سفرها درباره میزان ماندگاری مردم در سفرها نیز اذعان داشت: میانگین ماندگاری مسافران در سال گذشته 1.2 روز بود که امسال به 7.3 روز رسید.

جهانیان، طولانی‌ترین ماندگاری مسافران نوروزی را متعلق به استان‌های خراسان رضوی، مازندران، فارس، کیش، قشم و گیلان اعلام کرد و متذکر شد: کمترین ماندگاری‌ها نیز متعلق به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، البرز، ایلام، زنجان و انزلی بوده است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول