اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 500 میلیون ریال اعتبار

آزمایشگاه آب کوهرنگ راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره امور آبفار کوهرنگ از راه‌اندازی آزمایشگاه آب این شهرستان با صرف اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال خبر داد.

آزمایشگاه آب کوهرنگ راه‌اندازی شد

علی‌محمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه انجام آزمایشات میکروبی بر روی آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان به صورت دوره‌‎ایی اجرا می‎شود.

وی افزود: سنجش وضعیت میکروبی، میزان کلر باقی مانده، اسیدیته و کدورت آب‌های آشامیدنی روستاهای این شهرستان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی آن محسوب می‎شود.

حسینی ارائه آب بهداشتی سالم در جوامع را یکی از ارکان مهم تأمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه برشمرد و گفت: درصد بالایی از بیماری‌ها ارتباط مستقیمی با آب شرب و مصرفی جامعه دارد، بر همین اساس سنجش کیفیت آب آشامیدنی در دسترس بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست اداره امور آبفار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: یکی از علل اصلی شیوع بیماری‌های واگیر مثل حصبه، وبا و شبه حصبه و بیماری‌های اسهالی و انگلی در جوامع استفاده از آب آلوده است لذا باید از آب آشامیدنی بهداشتی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسئله آلودگی میکروبی آب از نظر مصارف شرب اهمیت دارد، باید آبی که برای این کار تهیه می‏شود سالم و بهداشتی و برخوردار از استانداردهای آب آشامیدنی باشد.

حسینی تعداد روستاهای برخوردار از خدمات آبرسانی این شرکت را 123 روستا برشمرد و گفت: در حال حاضر افزون بر 26 هزار و 722 نفر از مردم روستاهای این شهرستان از خدمات آبرسانی این شرکت بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول