اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

قطع رابطه با آمریکا برکات زیادی داشته است

امام جمعه مهربان گفت: قطع رابطه با آمریکا برای ما برکات زیادی داشته است که یکی از این برکات پیشرفت‌های ایران اسلامی در تمام زمینه‌های علمی و اقتصادی بوده است.

قطع رابطه با آمریکا برکات زیادی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان با اشاره به آغاز دور دوم مذاکرات ایران با 1+5 در آلماتی قزاقستان گفت: سریال دنباله‌دار مذاکرات ایران با گروه 1+5 چند سال است که آغاز شده و همچنان ادامه دارد، این مذاکرات به خاطر زیاده‌خواهی طرف‌های غربی مذاکره‌ کننده، از پیشرفت زیادی برخوردار نبوده است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه دیگر مجامع جهانی و بین‌المللی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را مورد تائید قرار داده‌اند افزود: حقانیت ایران در صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای برای جهانیان ثابت شده است، و از تیم مذاکره کننده ایرانی می‌خواهیم که همچون گذشته با قدرت و اقتدار کامل از حق و حقوق مسلم و قانونی ملت ایران دفاع کرده و حقوق ملت ایران را در تمام مراحل مذاکره مورد توجه قرار دهند.

جلیلی افزود: انتظار آن است گروه 1+5 که تاکنون هشت بار از سال 1387 با ایران مذاکره کرده‌اند با برداشتن دیوار بی‌اعتمادی، حقوق مسلم ایران را در فناوری انرژی هسته‌ای به رسمیت بشناسد.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در 34 سال گذشته است که توانسته پیشرفت‌های بزرگی به ارمغان بیاورد اما غرب با خصومت‌ورزی سعی دارد این پیشرفت‌ها را نادیده بگیرد.

امام جمعه مهربان در ادامه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در خرداد ماه سال 92 اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، مهم‌ترین رخداد سیاسی کشور در  سال 92 است.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات مظهر حماسه سیاسی ملت ایران است.

جلیلی، حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای و انتخاب فرد اصلح را دو مقوله مهم در امر انتخابات برشمرد و تاکید کرد: در کنار حضور گسترده در پای صندوق‌های اخذ رای، باید مسئله انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری نیز مدنظر و توجه قرار گیرد چرا که سرنوشت چهار ساله کشور در انتخابات ریاست جمهوری به یک فرد واگذار می‌شود و شایسته است که از میان کاندیداهای تائید شده اصلح‌ترین و شایسته‌ترین انتخاب شود.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به برگزاری هم‌زمان انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری، از افراد فاضل، تحصیل‌کرده، باتجربه، متدین و متعهد خواست که در انتخابات شوراها ثبت‌نام کنند و از مسئولیت شانه خالی نکنند.

وی گفت: انتظار داریم که مردم نیز تعصبات قومی و قبیله‌ای را در انتخاب شوراها به ویژه در روستاها کنار بگذارند و افراد واجد شرایط را انتخاب کنند.

امام جمعه مهربان با اشاره به فیلترهای پیش‌بینی شده در تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها در شهرها و روستاها از نامزذهایی که احتمالاً رد صلاحیت می‌شوند خواست که از طریق مراجع ذی‌صلاح قانونی موضوع عدم تائیدصلاحیت خود را پیگیری کنند و دفتر امام جمعه هیچ‌گونه تائیدیه‌ای برای نامزدهای رد صلاحیت شده صادر نخواهد کرد و از این تریبون از تمام افراد می‌خواهم که در خصوص رد یا تائید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به دفتر امام جمعه مراجعه نکرده و درخواستی نداشته باشند.

جلیلی در ادامه با اشاره به اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته برای آغاز عملیات اجرایی نوسازی ساختمان مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی مهربان در هفته آینده، اشاره کرد و از زحمات و پیگیری‌های مستمر مسئولان شهرستان سراب و بخش مهربان به ویژه پیگیری‌های رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب در این خصوص قدردانی کرد.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به پیش‌بینی مراکز جایگزین در ایام دو ساله احداث ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان، از مردم خواست که در این مدت همکاری لازم را با مسئولان بهداشتی و درمانی داشته باشند.

امام جمعه مهربان با اشاره به مرکزیت بخش مهربان برای بیماران شهرها و روستاهای منطقه و مناطق همجوار و نیاز منطقه به بیمارستان، از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مسئولان شهرستان سراب خواست که در خصوص احداث بیمارستان 36 تختخوابی در مهربان اقدامات و مساعدت‌های لازم را انجام دهند. 

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: قطع رابطه با آمریکا برای ما برکات زیادی داشته است که یکی از این برکات  پیشرفت‌های ایران اسلامی در تمام زمینه‌های علمی و اقتصادی بوده است.

وی دستیابی دانشمندان ایرانی به چرخه کامل فناوری هسته‌ای را یکی دیگر از برکات قطع رابطه با استکبار دانست و گفت: فناوری صلح آمیز هسته‌ای پیشرفت و ترقی را برای نسل‌های آینده به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/60008/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول