اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

جمهوری اسلامی از حق غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نمی‌آید

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: جمهوری اسلامی اهل منطق بوده و هیئت مذاکره کننده آن از حق غنی‌سازی اورانیوم ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند.

جمهوری اسلامی از حق غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) در سخنانی، اظهار داشت: فناوری هسته‌ای یکی از دستاوردهای بزرگ در قطع رابطه با آمریکا به وسیله عزم و اراده ملی و تلاش دانشمندان جوان نصیب جمهوری اسلامی شده و ذره‌ای از این حق کوتاه نمی‌آید.

وی افزود: امروزه جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های پی در پی توسط آمریکا توانسته است یکی از معدودترین کشورهایی باشد که غنی‌سازی اورانیوم را تا مرز 20 درصد صورت دهد.

امام جمعه کازرون گفت: کشور ایران در دکترین هسته‌ای خود بارها اعلام کرده که مخالف سلاح هسته‌ای بوده اما غنی‌سازی اورانیوم را حق مسلم خود می‌داند و هیئت مذاکره کننده 1+5 باید آن را به رسمیت بشناسند.

خرسند تصریح کرد: دولت آمریکا در رفتار و گفتار خود نشان داده که تمایلی به ثمر دادن مذاکرات ندارد و قائل به کار جمعی نیست.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ابهت دروغین دولت آمریکا و فرزند نامشروعش صهیونیسم را در دنیا شکسته و جزء بی‌آبروترین دولت‌ها به جهان معرفی کرده است.

امام جمعه کازرون خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست جمهوری اسلامی را در نطفه خفه کند اما به یاری خدا امروزه یک جوان 35 ساله شده که روز به روز به ابهت و عظمت آن افزوده می‌شود و در دنیا الگو قرار گرفته است.

خرسند ادامه داد: امروزه منافقین، شیوخ عرب، صدام و مبارک‌ها که مورد حمایت آمریکا بودند به ذلت و خواری دچار شده‌اند و جمهوری اسلامی که مورد آزار و اذیت آمریکا و نوکرانش بود به اوج احساس خودباوری و عزت و پیشرفت رسیده است.

امام جمعه کازرون ابراز داشت: وضعیت امروزه جمهوری اسلامی از بسیاری از کشورهای همسایه که نوکری آمریکا را می‌کنند بهتر است و در عزت و رشد اقتصادی در عرصه بین‌المللی در رتبه برتری قرار داریم.

وی افزود: سطح زندگی و امکانات امروزه مردم ایران با 30 سال قبل قابل مقایسه نیست و از هر لحاظ پیشرفت کرده است.

خرسند تصریح کرد: گرچه قطع رابطه با آمریکا که توسط خود آمریکایی‌ها اتفاق افتاد برای ملت ایران زحمت‌آفرین و سخت بود اما دستاوردهای فراوانی در پی داشته که وصف‌ناپذیر است.

خطیب نماز جمعه کازرون اضافه کرد: دولت آمریکا بداند ملت ایران حماسی و کربلایی است و زیر بار حرف زور نمی‌رود.

وی گفت: قطع رابطه با آمریکا بیشتر به ضرر این دولت بوده و هم‌اینک خود این کشور برای مذاکره با جمهوری اسلامی در مکاتبات رسمی و غیررسمی و محرمانه پیش‌قدم شده است.

خرسند در بخش دیگر سخنانش از خانواده‌های متدین خواست فرزندان بااستعداد و خوش‌ذوق خود را برای ثبت‌نام به حوزه‌های علمیه راهنمایی و تشویق کنند.

انتهای پیام/2448/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول