اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

ملت ایران هرگز دست از مبارزه با امریکا برنخواهد داشت

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به دور دوم مذاکرات هسته‌ای در آلماتی، خطاب به طرف‌های غربی در این مذاکرات گفت: ملت ایران هرگز دست از مبارزه با امریکا برنخواهد داشت.

ملت ایران هرگز دست از مبارزه با امریکا برنخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه اول نماز جمعه  پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: روش پرهیزگاری بهره گرفتن از مهلت دنیا و سرمایه اندوزی برای کوچ کردن به آخرت است، انسان با تقوا از مهلت چند روزه دنیا برای جمع‌آوری توشه آخرت بهره می‌برد، افراد باتقوا به فکر زاد و راحله هستند.

اگر بصیرت خود را حفظ نکنیم فرصت طلبان و منحرفان جریان انقلابی را به انحراف می‌کشانند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران  در ادامه به ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و  افزود:  یکی از سرمایه‌های ارزشمند جهان تشیع خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) است، این خطبه را در ایام فاطمیه حداقل یک بار در ماه مطالعه کنید و ببینید دختر پیامبر(ص) در آن شرایط حساس چه فرمودند و انتظارشان از امت اسلامی چه بوده است.

وی افزود: این بزرگوار نسبت به انحراف و دوری از امامت و ولایت هشدار دادند، امروز تمام فجایع تلخ که گریبان‌گیر جهان اسلام و بشریت است به دلیل همان انحرافات صدر اسلام و پس از رحلت پیامبر(ص) است.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه  با قرائت آیه 144 سوره آل عمران تصریح کرد:  قرآن می‌فرماید «آیا اگر او نیز بمیرد یا کشته شود، شما به ( آیین ) گذشتگان خود باز می‌گردید ؟»، زمانی که خداوند تبارک و تعالی پیامبرش به ملکوت اعلی فرستاد، در میان اصحاب نفاق ظاهر شد، حضرت زهرا (س) این نفاق را به خار تشبیه کردند.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: پس از رحلت پیامبر (ص) حضرت علی (ع) را خانه نشین کردند، حق ایشان را غصب کردند و انواع تبلیغات تخریبی را علیه ایشان به کار گرفتند تا فرومایگان گمنام به میدان آمدند.

وی سپس به دوران معاصر اشاره کرد و گفت: نهضت مشروطه را نیز علما و رهبران دینی رقم زدند اما زمانی که مشروطه به ثمر نشست فرصت طلب‌ها بر مسند نشستند و شرایطی را ایجاد کردند که یک مجتهد جامع الشرایط مرحوم آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری را بالای دار بردند و آن انحراف تاریخی را در مشروطه ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام محمودی سپس مواردی از فتنه و انحراف در دوران پس از انقلاب اسلامی را  مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: اگر هوشیار و بیدار نباشیم و بصیرت و بیداری خود را حفظ نکنیم فرصت طلبان و منحرفان میدان دار معرکه انقلاب اسلامی می‌شوند و جریان انقلابی را به انحراف می‌کشانند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: همانطور که پس از رحلت پیامبر (ص) کاری کردند که ابوسفیان بالای قبر حمزه سیدالشهدا (ع) آمد و گفت «ای حمزه برخیز و ببین اسلامی که دیروز برایش می‌جنگیدی امروز مانند توپ دست به دست بچه‌های ما می‌گردد»، بله این انحراف بزرگ معاویه و خاندان بنی‌امیه را به قدرت رساند.

گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدباقر صدر، شهید صیاد شیرازی و شهید آوینی

امام جمعه موقت ورامین در ادامه  با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر و خواهر گرامی ایشان بنت‌الهدی که مظلومانه در زندان‌های رژیم بعثی به شهادت رسیدند و شهیدان صیاد شیرازی و شهید آوینی بیان داشت: شهید صیاد شیرازی رشادت‌های فراوانی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به نمایش گذاشت، شهید مرتضی آوینی نیز هنر را در خدمت انقلاب اسلامی به کار گرفت.

هنرمندان سعی کنند مانند آوینی‌ها جاودانه بمانند

وی با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی گفت: شهید آوینی نشان داد که می‌توان هنر را در خدمت اسلام و دین به کار گرفت،امروز ما نیز در سطح منطقه ورامین برای پاسداشت ارزش‌های دینی و انقلابی و ملی خود نیازمند حرکت‌های جدی‌تر هستیم، به‌ویژه در این منطقه که منطقه حماسه 15 خرداد است و ارزش‌های انقلابی و دینی منحصر به فرد دارد نیازمند هنرنمایی هنرمندان هستیم.

خطیب امروز جمعه ورامین تصریح کرد: هنرمندان سعی کنند مانند آوینی‌ها جاودانه بمانند، مبادا به اسم هنر به ترویج موسیقی‌های مبتذل و بی‌حجابی و برهنگی شویم که این اعمال عین بی‌هنری است.

اگر امروز ایدز سلامتی بشر را تهدید می‌کند به دلیل رفتارهای سخیف و حیوانی انسان‌ها است

وی با اشاره به 18 فروردین، روز سلامت و بهداشت جهانی  تصریح کرد: توجه به سلامتی و رعایت اصول بهداشتی یکی از سفارشات اکید اسلامی است، منشا برخی از بیماری‌های موجود امروزی از بی‌توجهی به اصول اخلاقی و دینی است، اگر امروز ایدز سلامتی بشر را تهدید می‌کند به دلیل رفتارهای سخیف و حیوانی انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: زمانی که به اسم آزادی تمام حد و مرزها شکسته می‌شود و اختلاط‌های ناصواب ترویج می‌شود باید منتظر عواقب آن هم در عرصه‌های روحی و جسمی بود، برای رعایت اصول بهداشتی و سلامتی باید پایبند به اسلام باشیم.

وی تصریح کرد: اگر از نظر اسلام شراب خواری، سیگار، قلیان، مواد مخدر، لهو و لعب و ... اشکال دارد بابت ضررهای روحی و جسمی آنها است، از راه‌های حفظ سلامت بشر انس با قرآن است.

ملت ایران هرگز دست از مبارزه با امریکا برنخواهد داشت

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به 20 فروردین و سالروز قطع رابطه ایران با امریکا اظهار داشت: امریکا در طول دوران حیات سیاسی خود ملل مختلف را به بردگی گرفته است، اما امام (ره) با حمایت مردم انقلابی ما شاخ امریکا را شکست و ابهت پوشالی آن را فرو ریخت، امروز امریکا زمین گیر شده است و ملت ایران افتخار می‌کند در خط مقدم مبارزه با امریکا قرار دارد و هرگز دست از مبارزه با امریکا برنخواهد داشت.

وی  عنوان کرد: طبق منطق امام (ره) و مقام معظم رهبری ما در برابر نظام سلطه تا آخر ایستاده‌ایم و تا روزی که خوی سلطه‌گری در امریکایی‌ها باشد رابطه‌ای با آن کشور نخواهیم داشت.

هرگونه مذاکره‌ای با توجه به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ملت ایران امکان‌پذیر است

این مسئول  سپس به روز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کرد و گفت: امروز دور دوم مذاکرات آلماتی برگزار می‌شود، نگرانی اصلی غربی‌ها از سلاح هسته‌ای نیست، از پیشرفت ملت ایران است، ملت ایران بااقتدار و در لبیک به فرمایشات رهبری عزیز اعلام می‌دارند، هرگونه مذاکره‌ای با توجه به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ملت ایران امکان‌پذیر است و ملت بزرگ ایران ذره‌ای از مواضع خود در بحث حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/2462/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول