اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

صدیقه کبری (س) معدن تابش انوار ولایت و امامت است

امام جمعه زنجان گفت: صدیقه کبری (س) معدن تابش انوار ولایت و امامت است.

صدیقه کبری (س) معدن تابش انوار ولایت و امامت است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت صدیقه کبری (س) دارای ویژگی‌های برجسته‌ای در تاریخ است.

وی با بیان اینکه در ایام فاطمیه مردم به خوبی حرمت این ایام را رعایت کردند، ادامه داد: امیدواریم ایام فاطمیه دوم باشکوه‌تر برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بر ضرورت برگزاری مطلوب‌تر برنامه‌ها در ایام فاطمیه دوم تأکید کرد و افزود: همه هیئت‌های مذهبی در برنامه‌های ایام فاطمیه نقش دارند.

خاتمی با بیان اینکه 25 فروردین‌ماه حرکت دسته عزاداری زنجان با حضور همه هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم زنجان زیر یک پرچم در این روز ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام می‌کنند.

وی بر ضرورت درک حقیقت وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) تأکید کرد و یادآور شد: هرکس حقیقت صدیقه کبری (س) را درک کند، عظمت لیلة‌القدر را درک کرده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مردم از درک وجودی فاطمه زهرا (س) عاجز هستند، افزود: باید ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام به جامعه ارائه شود.

* مقام معنوی حضرت زهرا (س) در جامعه تبیین شود

امام جمعه زنجان با اشاره به منزلت و مقام معنوی حضرت زهرا (س) تصریح کرد: باید این منزلت و مقام به جامعه ارائه شود.

وی با بیان اینکه فضیلت شب قدر از هزار سال بیشتر و برتر است، افزود: فضیلت و مقام حضرت فاطمه (س) نیز از هزاران انسان کامل بیشتر است.

خاتمی با اشاره به اینکه شب قدر شب نزول قرآن کریم و از برکات الهی به پیامبر گرامی اسلام (ص) است، اذعان داشت: صدیقه کبری (س) معدن تابش انوار ولایت و امامت است.

وی با بیان اینکه در شب قدر فرشته اعظم و همه فرشتگان به زمین نازل می‌شوند، تصریح کرد: عمر کوتاه حضرت زهرا (س) نیز با برکت بود.

*برگزاری مطلوب برنامه‌های ایام فاطمیه در زنجان

امام جمعه زنجان بر ضرورت برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه تأکید کرد و گفت: در استان زنجان همه ساله برنامه‌های خوبی در این زمینه برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعمال افراد براساس تقوای آنها مورد قبول قرار می‌گیرد، عنوان کرد: معیار و میزان مقبولیت اعمال افراد براساس تقوا است.

خاتمی در پایان بر ضرورت رعایت تقوا از سوی همه افراد جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: معیار و میزان مقبولیت اعمال افراد تقوا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول