اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

سد کوثر به توسعه 7 هزار هکتار اراضی آبی کمک می‌کند

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تکمیل سد کوثر در جنوب استان به بهبود و توسعه 7 هزار و 830 هکتار از اراضی زراعی جنوب استان کمک می‌کند.

سد کوثر به توسعه 7 هزار هکتار اراضی آبی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میر‌جعفریان صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام استان اردبیل اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین این پروژه‌ها که سال‌هاست مردم چشم‌ انتظار تکمیل آن هستند سد کوثر است که می‌تواند بستر و زمینه یک تحول جدی را در حوزه کشاورزی و رونق روز‌افزون آن فراهم آورد.

وی با یادآوری اینکه احداث این سد بیش از هشت سال است آغاز شده و تلاش می‌شود به عنوان یکی از پروژه‌های زیربنایی طرح مهر ماندگار در سه ماه اول امسال آبگیری شود، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که قرار است در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان اردبیل از آن بهره‌برداری صورت گیرد سد کوثر است که پیش‌بینی می‌کنیم در موعد مقرر آبگیری آن صورت گرفته و پروژه آماده بهره‌برداری شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: جاده دسترسی به این سد نیز تکمیل شده و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد و به نظر می‌رسد راه‌اندازی این پروژه عظیم آبی – خاکی می‌تواند یک تحول اساسی را در بخش کشاورزی جنوب استان فراهم آورد.

میر‌جعفریان از سرمایه‌گذاری بیش از 55 میلیارد تومان در این پروژه و تاسیسات وابسته آن خبر داد و گفت: در کنار احداث این سد پروژه راه اصلی جاده جایگزین محور خلخال – کوثر و همچنین شبکه آبیاری و زهکشی این سد مدنظر بوده که امیدواریم در کمترین فرصت زمینه بهره‌برداری از بخش عمده این تاسیسات فراهم آید.

این مسئول با اشاره به بهبود معیشت مردم به ویژه کشاورزان منطقه در سایه تکمیل و بهره‌برداری از این سد تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل از سد کوثر فرصت اشتغال بیش از 3 هزار نفر نیز فراهم خواهد آمد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: در جنوب استان علاوه بر این سد، سد بفراجرد، محور فیروز، کلور – درام و برخی از طرح‌های نیمه‌تمام دیگر نیز در اولویت اتمام و بهره‌برداری قرار دارند که پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه اول سال جاری بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با تزریق اعتبار مناسب تکمیل و راه‌اندازی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر‌جعفریان در پایان سخنان خود اذعان داشت: جنوب استان علاوه بر استعداد توسعه کشاورزی از توانمندی توسعه صنعتی، معدنی و همچنین گردشگری نیز برخوردار است که دولت نگاه ویژه‌ای را به تکمیل این پروژه‌ها داشته و سعی می‌کند در حد امکان و ضرورت با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه یک تحول و تحرک واقعی را در مناطق کمتر توسعه یافته و به ویژه جنوب استان فراهم آورد.

انتهای پیام/62004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول