اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان اردبیل خبر داد

امدادرسانی هلال ‌احمر اردبیل به 1109 حادثه‌دیده

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در تعطیلات نوروزی به یک‌هزار و 109 نفر حادثه دیده امداد رسانده است.

امدادرسانی هلال ‌احمر اردبیل به 1109 حادثه‌دیده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در جلسه بررسی طرح امداد نوروزی در اردبیل اظهار داشت: تعداد حوادث امدادرسانی شده 54 مورد حادثه بوده که 40 مورد آن جاده‌ای، شش مورد جوی و هشت مورد محیطی و حضوری بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیت آسیب‌‌دیده از حوادث از 24 اسفندماه تا 13 فروردین امسال 236 خانوار بوده است، ادامه داد: تعداد کل حادثه‌دیدگان یک‌هزار و 109 نفر و تعداد افراد امدادرسانی شده نیز یک‌هزار و 66 نفر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل خاطرنشان کرد: از این بین، 111 نفر مصدوم داشتیم که 54 مورد آن مصدومان انتقالی و 25 نفر نیز مصدومانی بودند که درمان سرپایی شده و در این مدت به هفت نفر نیز اسکان داده شد.

این مسئول، تعداد تیم‌های عملیاتی را 95 تیم و پرسنل نجاتگر را 100 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال 300 داوطلب و 30 نفر به صورت کشیک در قالب پرسنل امدادی خدمات ارائه کردند که در مجموع نیروهای عملیاتی ما در حدود 430 نفر بودند.

غیبی بیان کرد: بالگرد امدادی به همراه تیم واکنش سریع از دوم فروردین تا 11 همین ماه در استان مستقر بودند و ما طرح نوروزی را با بهره‌گیری از 27 دستگاه آمبولانس، خودروی نجات تیپ یک و دو به تعداد هشت دستگاه، خودروی کمک‌دار سبک 15 دستگاه، خودروی عملیاتی آرگو یک دستگاه، موتورسیکلت آمبولانس سه دستگاه و موتورسیکلت امدادی هفت دستگاه انجام دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از به کارگیری 27 دستگاه ست سبک نجات، هشت دستگاه ست هیدرولیک نجات و هفت عدد سیستم اطفای حریق در این طرح خبر داد و یادآور شد: در این مدت به خانواده‌های مراجعه‌کننده و گرفتار در جاده‌ها 233 بسته غذا توزیع شده است.

وی از افزایش 27 اکیپ امدادی، 11 دستگاه آمبولانس، 70 نفر پرسنل و نجاتگر داوطلب و استقرار تیم واکنش سریع در مرکز کشیک امدادی به مناسبت 13 فروردین روز طبیعت خبر داد.

توزیع 112 هزار نسخه بروشور و لوح فشرده امدادی در بین مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو ستاد تسهیلات سفر گفت:‌ ما در 10 شهرستان 16 پایگاه ثابت و سیار دایر کرده بودیم که در این پایگاه‌ها 411 نفر شبانه‌روز ارائه خدمات می‌کردند.

وی در ادامه سخنان خود تعداد مسافران مراجعه‌کننده به چادرهای راهنمای مسافران نوروزی را 102 هزار و 564 نفر اعلام کرد و افزود: ما در قالب پست سیار سحاب به تعداد هفت مورد به بیش از دو هزار و 137 نفر ارائه خدمات کردیم.

غیبی تصریح کرد: ‌در سیزدهمین مرحله طرح راهنمای مسافران نوروزی بیش از 21 خیمه نماز را برپا کرده بودیم که تعداد مراجعان به این خیمه‌های نماز هفت هزار و 43 نفر بود که در کنار آن تعداد 10 چادر دوستدار کودک را نیز پیش‌بینی کرده بودیم که بیش از شش هزار و 243 کودک از این فضا استفاده کردند.

وی از برپایی 16 ایستگاه سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد مراجعان به این ایستگاه‌ها نیز هفت هزار و 239 نفر بوده است.

این مسئول با یادآوری اینکه یک چادر سلامت خودرو نیز برپا شده بود، اضافه کرد: تعداد مراجعان به چادر سلامت خودرو، 259 دستگاه خودرو بوده است.

غیبی از توزیع 112 هزار و 387 نسخه بروشور و همچنین سه هزار و 402 حلقه لوح فشرده آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در قالب طرح نوروزی خبر داد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: علاوه بر توزیع بروشور، سی‌دی و لوح فشرده ما به هموطنانمان در صورت نیاز آب معدنی، دستمال کاغذی، بسته‌های فرهنگی، بهداشتی، کیف کمری امدادی، کتاب قصه کودک، مداد، مداد رنگی، دفتر نقاشی، نقشه‌های سیاحتی و امدادی، بروشورهای میراث فرهنگی و آب جوش و آش محلی نیز توزیع کردیم.

انتهای پیام/62004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول