اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

آواز دلنشین پرندگان در کنار آوای آبشارهای آرک

آرک بین‌آباد در شهرستان خوسف امروز شلوغ‌ترین روز خود را در تعطیلات نوروزی 92 تجربه کرد.

آواز دلنشین پرندگان در کنار آوای آبشارهای آرک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، منطقه زیبا و گردشگری آرک در شهرستان خوسف از بامداد امروز شاهد سیل جمعیتی بود که اغلب آن را مسافرانی از استان‌های جنوبی کشور تشکیل می‌دادند؛ این منطقه با وسعت 30 هزار هکتار در میان آب و هوای گرم و خشک خوسف آب و هوای معتدل‌تری دارد. کوهستانی بودن منطقه، منابع آب نسبتاً فراوان، دره‌ها و چشم‌اندازهای زیبا همراه با پوشش گیاهی از منابع باارزش این منطقه محسوب می‌شوند.

آرک بین‌آباد در شهرستان خوسف امروز شلوغ‌ترین روز خود را در تعطیلات نوروزی 92 تجربه کرد؛ آواز دلنشین پرندگان در کنار آوای آبشارهای آرک هر شنونده‌ای را مجذوب خود می‌کند. شهرستان خوسف با آثار تاریخی فراوان این روزها پذیرای مسافران زیادی است.

خانه‌های قدیمی پذیرای مسافران نوروزی است

خانه تاجور از آثار دیدنی دیگری بود که امروز حجم بالایی بازدیدکننده داشت؛ این بنا مربوط به دوره قاجاریه بوده و از ویژگی‌های معماری آن داشتن دو درب ورودی است که یکی از ورودی‌ها دارای تزئینات آجرکاری دوره پهلوی و دیگری دارای تزئینات رسمی‌بندی بوده و از لحاظ معماری اصیل‌تر است. تزئینات بنا شامل رسمی‌بندی و آجرکاری‌های ورودی، کاربندی‌های ایوان و پنجره‌های مشبک است.

از دیگر خانه‌های تاریخی خوسف می‌توان به خانه خلیلی و خانه علوی اشاره کرد که در بافت تاریخی خوسف قرار دارند. از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ورود مسافر به خوسف نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/2248/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول