اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام تعطیلات نوروز

500 هزار نفر از بناهای تاریخی مهریز بازدید کردند

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری مهریز گفت: 500 هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز از بناهای تاریخی و گردشگری مهریز بازدید کردند.

500 هزار نفر از بناهای تاریخی مهریز بازدید کردند

علی‌اصغر صمدیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز با بیان اینکه شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوای معتدل کوهستانی این شهرستان در حاشیه کویر و قابلیت‌های تفریحی و گردشگری مهریز اظهار داشت: از 25 اسفند ماه سال گذشته همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تا پایان 13 فروردین ماه، 514 هزار و 826 نفر از مناطق و آثار دیدنی، تفریحی و تاریخی و گردشگری شهرستان مهریز بازدید کردند.

وی از جمله بناها و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به چشمه زیبای غربالبیز، منطقه تفریحی کوه‌ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی اشاره کرد و افزود: جاذبه این آثار سبب شد تا امسال نیز همچون سال‌های گذشته، شهرستان مهریز، باغ شهر استان یزد، پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

صمدیانی تصریح کرد: یکی از تفرجگاه‌های تاریخی و طبیعی مهریز، چشمه زیبا و محوطه باستانی غربالبیز  است که با دارا بودن مناظر زیبا، امسال در ایام تعطیلات نوروز بالاترین آمار گردشگر و مسافر نوروزی را در این شهرستان به خود اختصاص داد به طوری که در روز 13 فروردین 45 هزار نفر و در مجموع تعطیلات، 121 هزار و 420 نفر از این تفرجگاه زیبا دیدن کردند.

وی عنوان کرد: محوطه باستانی غربالبیز شهرستان مهریز، متعلق به 3 هزار و 500 سال قبل از میلاد است که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی مهریز با بیان اینکه کوه‌ریگ یکی از اماکن طبیعی گردشگری این شهرستان در طول سال میزبان مسافران زیادی است که برای تفریح و ورزش به این منطقه زیبا سفر می‌کنند، افزود: امسال در سیزدهمین روز از فروردین ماه، کوه‌ریگ میزبان 28 هزار و 500 بازدیدکننده بود و در مجموع 54 هزار و 160 نفر در کل ایام تعطیلات امسال این اثر طبیعی و کم نظیر را که طی هزاران سال بر اثر وزش باد و جمع شدن توده‌های عظیم ریگ کنار یک کوه به وجود آمده است، دیدن کردند.

صمدیانی همچنین از بازدید 7 هزار و 234 نفر در سیزدهم فروردین و 27 هزار و 385 نفر در کل تعطیلات نوروز از باغ تاریخی و جهانی پهلوان‌پور که در نوع خود در کل منطقه کم‌نظیر است، خبر داد و افزود: این باغ زیبا و دلگشا در ایام تعطیل نوروز تفرجگاه بسیاری از خانواده‌ها و مسافران نوروزی بود.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری مهریز همچنین از بازدید 8 هزار و 250 نفر از روستای تاریخی و گردشگری سریزد و 46 هزار و 500 نفر از روستاهای توابع مهریز در سیزدهمین روز فروردین ماه خبر داد.

انتهای پیام/90005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول