اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات زائران تایباد و باخرز خبر داد

رشد 10 درصدی ورود گردشگران به تایباد در تعطیلات نوروزی 92

دبیر ستاد تسهیلات زائران تایباد و باخرز گفت: ورود گردشگران به دو شهرستان تایباد و باخرز نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

رشد 10 درصدی ورود گردشگران به تایباد در تعطیلات نوروزی 92

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد،‌ مهدی علیپور ظهر امروز با اشاره به اقدامات ستاد تسهیلات شهرستان‌های تایباد و باخرز در ایام تعطیلات نوروزی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد تسهیلات زائران شهرستان‌های تایباد و باخرز فعالیت‌های خود را با هدف ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران نوروزی انجام داده است.

وی ادامه داد: برای استقبال از زائران و مسافران نوروزی پاکسازی و آماده‌سازی مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی را انجام داده‌ایم.

دبیر ستاد تسهیلات زائران تایباد و باخرز با بیان اینکه نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی یکی از اقدامات مهم ستاد این شهرستان در ایام نوروزی است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در محل نگارخانه خیام دایر شده و افراد زیادی تاکنون از آن بازدید کرده‌اند.

علیپور تصریح کرد: نمایشگاه عکس از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های باخرز و تایباد در ایام نوروز در زمره اقدامات فرهنگی برای معرفی قدمت و جاذبه‌های گردشگری این دو شهرستان به‌ شمار می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره صدای بهار در شهر تایباد عنوان کرد: این جشنواره که همراه با اجرای موسیقی سنتی مقامی بوده در محل اداره ارشاد و پارک سعدی با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی برگزار شد.

دبیر ستاد تسهیلات زائران تایباد و باخرز افزود: برگزاری جشنواره هفت‌سین در محل پارک شورای تایباد، مراسم استقبال از نخستین مسافران نوروزی در ورودی گمرک دوغارون و چاپ و نصب بنر‌های تبریک نوروزی و خیرمقدم زائران و مسافران در سطح شهرستان‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروزی 92 بوده است.

علیپور تأکید کرد: ورودی گردشگران در مجموع دو شهرستان نسبت به سال گذشته، 10 درصد رشد داشته است.

رضا یوسفی، دبیر ستاد تسهیلات زائران خلیل‌آباد نیز در در خصوص برنامه‌های شهرستان خلیل‌آباد در ایام نوروز یادآور شد: پارک جنگلی شمال شهرستان خلیل‌آباد در نوروز امسال پذیرای بیشترین مسافران و گردشگران بوده است.

وی بیان داشت: این پارک جنگلی به طول دو کیلومتر در زمینی به مساحت 25 هکتار با گونه‌های درختی شامل توت، چنار، کاج و اقاقیا و وجود گونه‌های مختلف پرندگان، فضایی جذاب را برای گردشگران فراهم آورده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائران تایباد و باخرز با بیان اینکه نوروز سال گذشته این پارک روزانه بازدید 300 گردشگر را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: احداث کمپ در کنار جاذبه‌های طبیعی این پارک جنگلی مهم‌ترین عامل جذب گردشگر است.

یوسفی از برپایی بازارچه صنایع‌دستی سفالگری و سوغات‌سرا در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: در ایام نوروز 92 این بازارچه در ورودی شهرستان خلیل‌آباد در روستای نصرآباد برپا شد.

وی ادامه داد: برپایی این بازارچه در کنار کارگاه سفالگری و کار همزمان سبب جذب و استقبال بی‌نظیر گردشگران نوروزی از این بازارچه شده است.

یوسفی متذکر شد: روزانه 200 نفر گردشگر و مسافر نوروزی از این بازارچه بازدید می‌کنند.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خلیل‌آباد تأکید کرد: در این نمایشگاه، محصولات محلی نظیر کشمش، شیره انگور و عسل طبیعی به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir و سامانه پیامکی 30006110  ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/70003/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول