اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 174

عباسی: فرهنگ اقوام گنبدکاووس به گردشگران معرفی شود

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت: با ایجاد نمایشگاه بومی محلی اقوام می‌توان شهرستان گنبدکاووس را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.

عباسی: فرهنگ اقوام گنبدکاووس به گردشگران معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سلیمان عباسی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با فرماندار شهرستان گنبدکاووس و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان و جمعی از مسئولان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: باید نمایشگاهی با حضور همه اقوام شهرستان با لباس‌های محلی و پخت غذاهای سنتی دایر شود تا زمینه جذب بیشتر گردشگران در شهرستان گنبدکاووس فراهم شود.

وی با تأکید بر تحقق پیام مقام معظم رهبری در نامیدن سال 92 به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» خاطرنشان کرد: ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری به اداره در رشد و توسعه شهرستان تأثیرگذار خواهد بود.

صنعت گردشگری راه مناسبی برای جذب درآمدهای غیرنفتی است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: صنعت گردشگری راه مناسبی برای جذب درآمدهای غیرنفتی و مسیری مطمئن برای تولید ثروت است.

عباسی ابراز داشت: ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس به اداره به رشد و توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان کمک می‌کند.

وی، خواستار تلاش برای ثبت دیوار جرجان به عنوان سومین دیوار بزرگ آجری جهان و معرفی آن به گردشگران داخلی و خارجی شد.

تالاب آلماگل باید به آن توجه ویژه‌ای شود

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: تالاب آلماگل در جذب گردشگران نوروزی یکی از جاذبه‌های مهم و طبیعی شهرستان گنبدکاووس است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان نیز از اخذ مهر اصالت برای هفت اثر میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در استان گلستان خبر داد.

2500 اثر تاریخی در گلستان شناسایی شده است

قربانعلی عباسی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 500 اثر در گلستان شناسایی شده است، از تلاش برای ثبت درخت سرخدار در فهرست آثار طبیعی خبر داد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به استقبال خوب از این شهرستان گفت: ثبت جهانی برج‌قابوس، همکاری و تعامل خوب اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران از دلایل اصلی این استقبال بوده است.

نورالله نوراللهی همچنین بر ضرورت استمرار و افزایش خدمات‌رسانی به مسافران در نیمه دوم تعطیلات نوروزی به ویژه در روز 13 فروردین تاکید کرد و اظهار داشت: هدف غایی ستاد تسهیلات دائمی سفر این شهرستان باید رضایت‌مندی مسافران و گردشگران باشد که همه دست‌اندرکاران باید در این زمینه گام بردارند.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای ستاد تسهیلات سفر این شهرستان، اضافه کرد: مسافران و گردشگران نوروزی که به گنبدکاووس سفر کرده و خواهند کرد باید یک کارنامه درخشانی از این شهرستان در ذهن آنان باقی بماند.

138 هزار و 500 نفر از بازارچه ‏مرزی اینچه‌برون دیدار کرده‌اند

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در گزارشی از عملکرد ستاد تسهیلات سفر ‏این شهرستان افزود: تا دهمین روز از فروردین، 138 هزار و 500 نفر از بازارچه ‏مرزی اینچه‌برون دیدار کرده‌اند.‏

نوراللهی خاطرنشان کرد: نزدیک به 36 هزار گردشگر نوروزی از ‏تالاب بین‌المللی آلماگل بازدید کرده‌اند.‏

وی تصریح کرد: در حال حاضر 20 هزار و 361 نفر از مسافران نوروزی در ‏شهرستان گنبدکاووس در قالب ستاد اسکان ساماندهی شده‌ و از خدمات ‏ستاد اسکان بهره‌مند شده‌اند.‏

فرماندار شهرستان گنبدکاووس از افزایش آمار گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.

نورمحمد جعفری، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری گنبدکاووس ‏نیز با بیان توزیع 19 هزار و 196 بروشور از مراجعه 19 هزار نفر به کمپ‌های ‏هلال‌احمر خبر داد.‏

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول