اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی – 169

سمیعی: حادثه طبیعی زیانباری در گلستان روی نداده است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از ابتدای شروع به کار طرح «استقبال ایمن از بهار» در استان برخلاف سال گذشته حادثه طبیعی قابل توجهی در استان اتفاق نیفتاده است.

سمیعی: حادثه طبیعی زیانباری در گلستان روی نداده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی ظهر امروز در جمع اعضای مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو «استقبال ایمن از بهار» در استان و شهرستان‌ها در آمادگی مناسب برای مواجهه با بلایای طبیعی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع حوادث طبیعی در هر زمانی وجود دارد، باید این آمادگی مطلوب، همچنان حفظ شود.

طرح «استقبال ایمن از بهار» از 25 اسفند ماه سال 1391 آغاز شد و در 15 فروردین سال 1392 به پایان می‎رسد.

حادثه‎ای با ابعاد بزرگ انسانی در گلستان رخ نداده است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به وضعیت حوادث انسان‎‎ ساخت از زمان اجرای طرح یادآور شد: در این زمینه تنها می‌توان به تصادفات جاده‎ای اشاره کرد، که توسط مراکز امدادی استان از جمله جمعیت هلال‌احمر و مرکز فوریت‌های استان مدیریت شده است.

سمیعی تصریح کرد: به لطف خداوند متعال، تاکنون حادثه‎ای با ابعاد انسانی بالا که به عنوان یک موضوع بحرانی تلقی شود در استان روی نداده است.

وی ادامه داد: روزانه تمام اخبار و گزارشات ارسالی به این اداره کل رصد می‌شود، تا در صورت بروز هرگونه مشکلی هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط برقرار شود.

حضور به موقع نیروهای امدادی گلستان در حوادث قابل تقدیر است

سمیعی بیشترین حوادث در جاده‌های استان را ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی قلمداد کرد و افزود: با رعایت این قوانین می‎توان از بروز لطمات جبران‎ناپذیری که بر اثر این چنین حوادثی وارد می‌شود، جلوگیری کرد.

این مسئول یادآور شد: توجه به هشدارهای پلیس راه، نیروهای امدادی، تابلوهای ایمنی، کاستن از سرعت‎های غیرمجاز و رعایت حریم جاده‎ها، می‎تواند سبب‎ساز سفری ایمن برای شهروندان به ویژه مسافران نوروزی به استان شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تشکر از تمام اعضای طرح «استقبال ایمن از بهار» از جمله دستگاه‌های عملیاتی، امدادی و انتظامی، فرمانداری‎ها و شهرداری‌های تابعه استان بیان داشت: با حضور به موقع و سریع نیروهای امداد و نجات، از بسیاری فجایع انسانی در مسیر تردد مسافران نوروزی جلوگیری به عمل آمد.

خدمت‌رسانی به هموطنان ریشه مادی ندارد

سمیعی خاطرنشان کرد: این همه تلاش و فداکاری و عشق خدمت‌گزاری به هموطن، ریشه‌های مادی ندارد و تنها در پیشگاه باری‌تعالی قابل جبران است.

این مسئول گلستانی با اشاره به اهداف اجرای طرح «استقبال ایمن از بهار» در استان گفت: آماده‌باش اداره کل و تمام اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه در طول اجرای طرح با مشخص ساختن سه رده جانشینی از جمله اهداف این طرح بهاری بوده است.

سمیعی اضافه کرد: هماهنگی با ستاد نوروزی، افزایش تعامل و همکاری بین دستگاه‌های امدادی و خدماتی و ارتقای سطح آگاهی و آمادگی عمومی جامعه در زمینه حوادث و سوانح‌‌‌‌‌ غیرمترقبه از دیگر موضوعاتی است که این طرح پیگیری می‌کند.

افزایش توان عملیاتی دستگاه‌های گلستان برآیند طرح «استقبال ایمن از بهار»

وی ابراز داشت: این طرح به دنبال افزایش توان عملیاتی دستگاه‌های متولی امداد‌‌ و نجات استان و مدیریت یکپارچه در مدیریت بحران است.

سمیعی با تاکید بر خدمت‌رسانی به مردم به عنوان مهم‌ترین اصل شکل‌گیری این طرح یادآور شد: مهم‌ترین هدف این طرح افزایش اطمینان خاطر و تامین امنیت روانی شهروندان و مسافران نوروزی است که قصد عبور یا حضور در استان را دارند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‌رسانی عمومی در موضوع پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌تواند به اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌هایی با ماهیت مدیریت بحران کمک کند.

وی ادامه داد: با اشاره به اینکه نامه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دخیل در امداد و نجات نوروزی به دستگاه‌ها ارسال شده، افزود: فرم ارزشیابی و دستورالعمل‌های مرتبط توسط دستگاه‌های ذیربط تهیه و نتیجه اقدامات به سازمان ارائه خواهد شد.

ارسال مستندات اقدامات دستگاه‌های اجرایی تا 20 فروردین به دبیرخانه اجرای طرح

سمیعی، شیوه اجرایی این طرح را تشکیل جلسات هماهنگی در استان برای اجرای بهتر آن، ابلاغ طرح به تمام دستگاه‌های مرتبط، فرمانداری‎ها و شهرداری‎ها، فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی با همکاری صدا و سیما و راه‌اندازی کشیک ویژه نوروز قلمداد کرد.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های دخیل در طرح موظف هستند، تا 20 فروردین سال 92 تمام مستندات خود را به همراه تکمیل فرم‌های ارزیابی به دبیرخانه این طرح واقع در اداره کل مدیریت بحران استان ارسال کنند.

«استقبال ایمن از بهار»، طرح ویژه تعطیلات نوروزی بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول