اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 172

25 جشنواره روستایی در گلستان برگزار شد

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: این کمیته 25 جشنواره نوروزی در روستاهای استان برگزار کرد.

25 جشنواره روستایی در گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی نصیبی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کمیته گردشگری روستایی بخش نوکنده بندرگز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: این جشنواره‌ها شامل «بازی‌های بومی و محلی»، «آئین‌های روستایی»، «فرهنگ بومی روستا»، «غذاهای سنتی روستا»، «موسیقی محلی روستا»، «مسابقات ورزشی روستا» و «تولیدات روستایی» هستند.

وی افزود: در هر کدام از این جشنواره‌ها حداقل یک‌هزار و حداکثر 6 هزار نفر از اهالی روستاها و مسافران حضور داشتند.

آشنایی مسافران با فرهنگ اصیل روستاهای استان هدف مهم جشنواره‌ها بود

مسئول واحد فرهنگی و اجتماعی دفتر امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در هر یک از روزهای هشتم و یازدهم فروردین ماه جاری هفت جشنواره روستایی برگزار شد که از این نظر پرکارترین روز کاری کمیته گردشگری روستایی استان بودند.

نصیبی هدف از برگزاری جشنواره‌های روستایی را ایجاد نشاط اجتماعی، همگرایی بین روستاییان، حفظ، ماندگاری و جلوگیری از فراموشی آداب، رسوم و سنت‌های اصیل روستاهای استان و آشنایی مسافران و گردشگران با فرهنگ اصیل و ریشه‌دار روستاهای استان گلستان ذکر کرد.

به گفته وی، انجام این حجم برنامه فرهنگی در سطح روستاهای استان در یک‌بازه زمانی کوتاه (عید نوروز) در سطح کشور بی‌نظیر بوده و مسئولان ارشد ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی کشور بارها نسبت به کم‌نظیر بودن آن تاکید کردند.

مسافران در همه شهرستان‌های گلستان با جشنواره‌های روستایی مواجه شدند

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان ادامه داد: برای مسافران و گردشگران تنوع برنامه‌ها بسیار جذاب بود و به گفته خودشان اصلاً انتظار مواجهه با این همه برنامه‌های فرهنگی متنوع را نداشتند.

نصیبی تصریح کردند: نکته جالب در این زمینه مواجهه مسافران نوروزی استان گلستان با جشنواره‌های نوروزی در همه شهرستان‌ها است، اگر مسافری به همه شهرستان‌های استان در تعطیلات نوروز سفر کرده باشد به طور قطع با این جشنواره‌ها برخورد کرده است.

وی، از صدا و سیما و نهادهای مسئول خواست تا به میراث فرهنگی و معنوی موجود در روستاهای استان گلستان همچون آداب و رسوم، بازی‌های بومی و محلی، صنایع‌دستی، گویش و موارد دیگر بیشتر توجه کنند.

استقبال مسافران موجب افزایش کمپ‌های ثبات گردشگری روستایی از 20 به 23 کمپ شد

مسئول واحد فرهنگی و اجتماعی دفتر امور روستایی استانداری گلستان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز 23 کمپ ثابت گردشگری روستایی در استان گلستان فعال هستند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی اولیه 20 کمپ راه‌اندازی شد و به دلیل استقبال مسافران نوروزی تعداد این کمپ‌ها به 23 کمپ افزایش یافت.

نصیبی با اشاره به فرا رسیدن سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: به همین دلیل جشنواره‌های روستایی در این روزها تعطیل و برنامه‌های مذهبی توسط کمیته‌های گردشگری روستاها برگزار شد. 

وی تاکید کرد: 49 درصد جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی کرده و روستاهای استان نیز دارای جاذبه‌های فرهنگی متنوع هستند، لذا برنامه‌ریزی کلان به منظور معرفی این جاذبه‌ها به هموطنان و گردشگران سبب رونق بیشتر گردشگری استان می‌شود.     

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان از همکاری فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورای اسلامی روستاهای استان گلستان در تشکیل 836 کمیته گردشگری روستایی، برپایی 23 کمپ ثابت گردشگری روستایی و برگزاری 25 جشنواره روستایی تقدیر کرد.

انتهای پیام/83003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول