اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تا روز گذشته

ورود میهمانان نوروزی به فارس از مرز 9 میلیون نفر رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: ورود میهمانان نوروزی تا ساعت 24 روز گذشته از مبادی ورودی هوایی و زمینی این استان به مرز 9 میلیون و 143 هزار و 228 نفر رسید.

ورود میهمانان نوروزی به فارس از مرز 9 میلیون نفر رسید

فریدون فعالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از تعداد مسافرانی که از مبادی هوایی و زمینی وارد فارس شده‌اند، 7 میلیون و 510 هزار و 163 نفر در این استان اسکان یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین روز نیز 7 میلیون و 984 هزار و 391 میهمان نوروزی وارد شهرستان شیراز شدند که 6 میلیون و 100 هزار و 193 نفر در این شهر اقامت کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: 363 هزار و 707 مسافر با خودروی شخصی، 18 هزار و 856 نفر با اتوبوس، 4 هزار و 927 نفر هواپیما و 500 نفر با قطار وارد استان فارس شده‌اند.

فعالی بیان داشت: بیشترین تعداد بازدیدکننده در روز گذشته را، مجموعه تاریخی تخت جمشید با 38 هزار و 131 نفر، آرامگاه حافظ با 23 هزار و 619 نفر و سعدیه با 23 هزار و 940 نفر به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در راستای بازرسی و کنترل مؤسسه‌های زیرپوشش این اداره‌کل به ویژه مراکز اقامتی، بین‌راهی، کمپ‌ها، میهمان‌پذیرها، منازل استیجاری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مجموعه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها، 86 مورد بازدید انجام شده که هیچ‌گونه تخلفی مشاهده نشده است.

این مسئول در پایان ابراز داشت: برای رفاه حال میهمانان نوروزی که در روز سیزدهم فروردین‌ماه جاری قصد خروج از این استان را دارند، برنامه‌های متنوعی در تفرجگاه‌ها به ویژه در شمال فارس در مناطق پیرکدونیه، محمد حنفیه، چهرک و بوانات و سایر نقاط گردشگری شامل بازی‌های بومی محلی، پخت آش‌های نذری و نان‌های محلی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/2448/ذ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول