اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

فعالیت اکیپ‌های محیط زیست در روز طبیعت / رهاسازی ماهی قرمز در روان‌ آب‌ها ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از فعالیت اکیپ‌های محیط زیست در روز طبیعت و هشدار و تذکر به افرادی که رفتار ناسازگاری با محیط زیست دارند خبر داد.

فعالیت اکیپ‌های محیط زیست در روز طبیعت /  رهاسازی ماهی قرمز در روان‌ آب‌ها ممنوع است

علی حمیدی در آستانه روز طبیعت با بیان توصیه‌های 13 بدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 13 فروردین طبق سنت دیرین، سنت حسنه‌ای است که مبتنی بر تکریم طبیعت و یادآوری جنسیت انسان و تلفیق با طبیعتی است که از آن به عنوان روز آشتی با طبیعت و همسان بودن با آن یاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برخی بی‌احتیاطی‌‌ها و ناملایمتی‌ها با طبیعت باید از بین برود و این روز می‌تواند بهترین روز در طول سالی باشد که به دور از زندگی روزمره به دامن طبیعت روی آوریم و از این ظرفیت بهره بگیریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد:‌ بر اساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت محیط زیست وظیفه همگانی است و تک تک مراجعه‌کنندگان به طبیعت باید رفتار و کردارشان طوری باشد که به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

حمیدی گفت: اگر چنین رفتار آسیب‌آفرینی را شاهد باشیم باید به مسئولان امر گزارش داده چرا که محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری‌ها در این روز در آماده‌باش هستند تا با هرگونه بد رفتاری با طبیعت مقابله کرده و به راهنمایی مردم بپردازند.

این مسئول یکی از مصادیق رفتار ناسازگار با محیط طبیعی را پخش زباله‌های شهری در محیط طبیعی اعلام کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: انتظار می‌رود این زباله‌ها در کیسه‌های زباله با پایه پلیمری جمع‌آوری شود تا به محیط زیست ضربه‌ای وارد نشود.

90 درصد مناطق کشور خشک و نیمه‌خشک است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود دیگر رفتار ناسازگار با طبیعت را شکستن شاخ و برگ درختان و آتش زدن آنها اعلام کرد و افزود: کشور ما 90 درصد مناطق‌اش جزو مناطق خشک و نیمه‌خشک است و از لحاظ پوشش گیاهی در فقر به سر می‌برد و نباید با اعمال نامناسب به تخریب جنگل، مراتع و پوشش‌های گیاهی اقدام کنیم.

حمیدی تصریح کرد: خالی بودن طبیعت از پوشش جنگلی و گیاهی به ویژه زیستگاه‌های طبیعی سبب می‌شود تا تخریب روان‌ آب‌ها و جاری شدن سیل بیشتر باشد.

وی آلودگی منابع آبی را از دیگر ناسازگاری‌ها با طبیعت توصیف کرد و ادامه داد: نمونه آن رهاسازی ماهیان قرمز در رودها، رودخانه‌ها و روان آب‌هاست که بسیار خطرناک بوده و اختلاط آنها با سایر موجودات حیات آنها را به خطر می‌اندازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: با هماهنگی شهرداری قرار شده است استخرهای بسته‌ای در سطح شهر پیش‌بینی شود تا مردم ماهیان قرمز را در آنجا رهاسازی کنند و از هرگونه رهاسازی ماهیان قرمز در منابع آبی جاری خودداری شود.

انتهای پیام/62005/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول