اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام تعطیلات نوروز امسال؛

شکار غیرمجاز در کردستان 1.5 برابر افزایش داشته است / حفاظت از طبیعت در روز طبیعت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از افزایش 1.5 برابری شکار غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبرداد.

شکار غیرمجاز در کردستان 1.5 برابر افزایش داشته است / حفاظت از طبیعت در روز طبیعت

ناصح قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به آب و هوای مساعد فروردین ماه امسال افزایش شکار غیرمجاز در استان پیش‌بینی شده بود که متاسفانه همین امر هم وقوع پیدا کرد.

وی تصریح کرد: نوروز امسال یک و نیم برابر مدت مشابه آن در سال گذشته شکار غیرمجاز در استان صورت گرفته و اداره‌کل محیط زیست استان هم با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز به این نسبت مبارزه و برخورد کرده است.

وی اجرای برنامه‌های امسال ادارات محیط زیست استان در تعطیلات نوروز برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان را متفاوت‌تر از سنوات گذشته خواند و بیان داشت: در ایام نوروز امسال چندین برابر سال‌های گذشته برنامه رادیویی و تلویزیونی در خصوص حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان اجرا و جلسات مختلف با سازمان‌های مردم نهاد و مراکز خدماتی و رفاهی استان برگزار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: در تعطیلات امسال 53 نفر از محیط‌‌بانان و گارد اجرایی محیط زیست استان به صورت سه شیفته در نقاط مختلف استان آماده‌باش بودند.

قادری عنوان کرد: از آنجا که مرکز صدای استان کردستان از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های رادیویی سطح کشور است به این دلیل سعی شد در ایام تعطیلات هر روز در این برنامه کارشناسان محیط زیست توصیه‌های زیست‌محیطی خود را به گوش شنوندگان برسانند.

وی ادامه داد: از روز 12 تا پایان روز 13 فروردین هم 60 نفر از کارشناسان محیط زیست استان در برنامه‌های رادیو و تلویزیون مرکز استان حضور پیدا می‌کنند و توصیه‌های لازم در رابطه با حراست و حفاظت از محیط زیست را به عموم گردشگران ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته در روز طبیعت پلاستیک‌هایی برای جمع‌آوری زباله بین گردشگران توزیع‌ می‌شد ولی این برنامه امسال اجرا نخواهد شد چرا که خانواده‌هایی که در این روز به دامان طبیعت می‌روند بدون شک نایلون به همراه دارند و خود مردم باید پاسبان عرصه‌های طبیعی باشند و موارد زیست‌محیطی را رعایت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: برای رعایت موارد زیست‌محیطی اطلاع‌رسانی گسترده‌ای توسط کارشناسان محیط زیست در استان صورت گرفته که امیدواریم دوستداران طبیعت همه موارد را به درستی رعایت کنند.

قادری حفظ محیط زیست را یکی از جاذبه‌های گردشگری خواند و بیان داشت: گردشگران همواره از حافظان اصلی محیط زیست بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته میزان زباله به جا مانده مردم در روز 13 فروردین نسبت به سال 90 کاهش مناسبی داشت که امیدواریم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی از مردم خواست در روز 13 فروردین، از رها کردن پلاستیک و زباله در طبیعت و روشن‌کردن آتش خودداری کنند و در صورت آتش روشن کردن هم حتما بعد از خروج از محل استقرارشان با آب خاموشش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در پایان از شکارچیان نیز درخواست کرد به احترام روز طبیعت، بدون اسلحه وارد عرصه‌های طبیعی شوند و از شکار بپرهیزند.

انتهای پیام/79003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول