اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت خبر داد

آغاز طرح امتیاز خط تاکسیرانی رشت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت از آغاز طرح امتیاز خطوط تاکسیرانی این شهر خبر داد.

آغاز طرح امتیاز خط تاکسیرانی رشت

مسعود کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک سال نو به همکاران پرتلاش تاکسی‌دار و تاکسیران و شهروندان این شهر و با گرامیداشت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی رشت به دلیل گستردگی فعالیت در امور حمل و نقل و تنوع خدمات در این زمینه سهم مهمی در صنعت دارد و در حقیقت نقش پل ارتباطی بین اقشار مختلف جامعه را ایفا می‌کند.

وی، سازمان تاکسیرانی را دارای ظرفیت بالقوه و استعدادهای فراوانی دانست و ادامه داد: این سازمان در صورت بهره‌برداری از دیدگاه‌های سازنده و علمی می‌تواند نقش مؤثرتری در سیستم حمل و نقل داشته باشد.

این مسئول با اشاره به فعالیت سازمان تاکسیرانی رشت در سال 91، اذعان کرد: راه‌اندازی جایگاه CNG میدان گیل با مدیریت سازمان تاکسیرانی، پیشرفت در امور انفورماتیک مانند راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه تحت وب و بروزرسانی خبرهای حمل و نقل و تاکسیرانی از جمله اقدام‌هاست.

کاظمی، صدور پروانه بهره‌برداری، کارت شهری، بایگانی، مرخصی، دبیرخانه کمیته انضباطی، ثبت‌نام سرویس مدارس، خرید و فروش تاکسی به صورت آنلاین، امکانپذیر بودن حذف و جایگزینی سوخت خودروهای تاکسی تلفنی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

وی افزود: افزایش چندین برابری بازرسان سطح شهر و انجام بازدیدهای میدانی، آغاز طرح امداد تاکسی، تاکسی درون‌محله‌ای، پیشنهاد و اجرای طرح «تاکسیران، همیار آتش‌نشان» و برگزاری مسابقه اتومبیلرانی خانوادگی از دیگر اقدام‌های سازمان تاکسیرانی رشت در سال گذشته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت، برگزاری مسابقات گل کوچک تاکسیرانی یادواره شهیدان سعدی، انعقاد تفاهمنامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ارائه روزانه حدود 30 میلیون ریال پول خرد در جایگاه CNG گیل و اداره پست در زمینه طرح پست یافته و نیز تصویب نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی برای قشر پرتلاش راننده با در نظر گرفتن حقوق شهروندی را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

این مسئول، حضور جمع زیادی از تاکسی‌داران و تاکسیرانان در مراسم تحویل سال نو و حمل و نقل رایگان بر مزار مطهر شهدا، ایجاد کارگروه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، پزشکی با هدف ایجاد بسترهای فرهنگی، آموزشی و پرورشی و بالا بردن سطح سلامت، ایجاد بستر مناسب و فراهم کردن راهکارها برای اجرای طرح‌ها و زمینه‌سازی مطالعات علمی و عملی طرح‌ها را از فعالیت‌های شش ماه دوم سال 91 سازمان تاکسیرانی رشت عنوان کرد.

وی درباره چشم‌انداز سازمان تاکسیرانی رشت در سال 1392 که با نام «سال نو با امتیاز خطوط تاکسیرانی رشت» آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طرح امتیاز خطوط تاکسیرانی از جمله طرح‌های دارای اهمیت بسیاری است.

کاظمی ابراز داشت: با طرح احیای پروانه تاکسیرانی در قالب هویت دادن به مسیر فعالیت و ارزش‌گذاری خطوط تاکسیرانی که مطالعه و با آغاز سال 92 اجرایی شده است، می‌توان به طرف سامانه‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) حرکت کرد.

وی، اجرای طرح تاکسی‌های آگهی، کالسکه، خصوصی‌گردشگری، پیک موتوری، بی‌سیم بانوان، بی‌سیم بار و ایستگاه‌های پارک سوار را از برنامه‌های تاکسیرانی رشت در سال جاری عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت، ایجاد سامانه مسافری در مبادی ورودی شهر، ساماندهی آموزشگاه‌های رانندگی، قایق تاکسی، خودروهای حمل‌بر و احداث پارکینگ خودروهای اسقاطی را از دیگر طرح‌های جدید ذکر کرد.

وی، از ساماندهی و ایجاد جایگاه اختصاصی CNG برای تاکسی‌داران و مراکز رفاهی چندگانه رشت خبر داد.

کاظمی در پایان اجرای طرح محله‌محوری با واگذاری تمام ایستگاه‌های تاکسی در سطح شهر رشت به مناطق پنج‌گانه شهرداری به دلیل نظارت بیشتر، پیگیری تدوین کتابچه آزمون شهرشناسی را از دیگر طرح‌ها برشمرد و یادآور شد: خروجی طرح‌های مذکور پویایی سیستم حمل و نقل رشت را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول