اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

هیچ سانحه دریایی طی تعطیلات نوروزی در هرمزگان واقع نشده است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه طی تعطیلات نوروزی در این استان 2.7 میلیون نفر در مسیرهای دریایی استان بدون هیچ سانحه‌ای جابه‌جا شده‌اند، گفت: این امر در نوع خود قابل توجه و نشان از استانداردسازی زیرساخت‌ها دارد.

هیچ سانحه دریایی طی تعطیلات نوروزی در هرمزگان واقع نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی یکشنبه شب در نشست ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور و مسئولان این استان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار داشت: هرمزگان امسال شاهد افزایش ورود مسافران بوده است.

وی ادامه داد: از ماه‌ها قبل پیش‌بینی‌ها و تمهیدات در راستای پذیرائی و ارائه خدمات با کیفیت در تمام استان اندیشیده شده بود و از همین رو شاهد هستیم که این روند، روندی خوب و مناسب است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان، منطقه ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیر است، یادآور شد: ورود 12 میلیون گردشگر به هرمزگان از ابتدای تعطیلات خود گواه این گفته و باید این استان را در سال‌های آینده هر چه بیشتر و بیشتر در این راستا تجهیز کرد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان به عنوان استان مقصد گردشگری در کشور شناخته می‌شود افزود: این امر به معنای این است که مسافران از تمام استان‌ها عبور کرده و در هرمزگان حداقل سه روز اقامت دارند.

این مسئول گفت: در هرمزگان همچنین سفرهای دریایی نیز از رونقی قابل توجه برخوردار است به نحوی که بیشترین رقم سفرهای دریایی در کشور مربوط به هرمزگان است.

استاندار هرمزگان یادآور شد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در هرمزگان بیش از 450 هزار خودرو توسط شناورهای لندینگ‌کرافت در مسیرهای دریایی استان به مقصد جزایر و بنادر جابه‌جا شده است که این رقم در نوع خود کم نظیر است.

وی ادامه داد: در راستای رفاه هر چه بیشتر مسافران و هموطنان طی این روزها 43 فروند از این نوع شناورها را در مسیرهای دریایی استان به ویژه مسیر منتهی به قشم فعال کرده‌ایم.

عزیزی اذعان داشت: همچنین جابجایی دو میلیون و 700 هزار مسافر در مسیرهای دریایی نیز در مدت زمان مذکور بدون هیچ سانحه‌ای همراه بوده که این امر نیز در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

رئیس ستاد تسهیلات سفر هرمزگان با بیان اینکه بیش از 170 فروند شناور مسافربری استاندارد در خطوط مسافری دریایی استان فعال است از افزایش گشت‌های امداد و نجات دریایی و همچنین فعال سازی اتوبوس‌های اورژانس دریایی در خطوط مسافری دریایی نیز خبر داد.

انتهای پیام/88001/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول