اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

12 فروردین بازگشت ملت به ریشه‌های اعتقادی خود بود

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به نام‌گذاری روز 12 فروردین به نام جمهوری اسلامی، رأی ملت به این نوع حکومت را نشانه بازگشت ملت به ریشه‌های دینی و اعتقادی خود عنوان کرد.

12 فروردین بازگشت ملت به ریشه‌های اعتقادی خود بود

ماموستا امین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تاکید بر اینکه رأی قاطع و 98 درصدی مردم در 12 فروردین سال 57، چشم جهانیان را به سوی ایران خیره کرد گفت: ملت در این روز ثابت کرد به دنبال رجعت به آرمان‌های دینی و مذهبی خود است.

وی با اشاره به ریشه دینی و اعتقادی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم با رأی خود حکومتی را بر مسند امور نشاندند که معتقد و مجری به احکام اسلامی بود.

امام جمعه موقت سنندج توجه به بعد جمهوری در نظام اسلامی را هم‌راستا با اسلامیت ارزیابی و خاطر نشان کرد: نظامی که مبتنی بر دین مقدس اسلام باشد به طور قطع به رأی و نظر مردم جامعه نیز احترام گذاشته و برای آن ارزش قائل است.

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره متشرع و مقید به دین مبین اسلام بوده است تصریح کرد: این مردم هیچ آئین و کیشی به جز اسلام را نمی‌پذیرند.

وی با اشاره به ارادت ملت به جمهوری اسلامی، این عشق و دلدادگی را نشات گرفته از مردمی بودن نظام دانست و افزود: حکومتی که از دل ملت برخاسته و بر اساس تعالیم الهی پایه ریزی شده باشد، زوال ناپذیر خواهد بود.

امام جمعه موقت سنندج در پاسخ به سوالی پیرامون این موضوع که آیا در صورت برگزاری رفراندوم نظیر آنچه در 12 فروردین سال 57 رخ داد، مردم باز هم پای صندوق‌های رأی خواهند آمد، گفت: اگر بارها و بارها این انتخابات تکرار شود مردم باز هم به جمهوری اسلامی آری خواهند گفت.

ماموستا راستی با بیان اینکه ایرانیان در طول تاریخ، در همه حال دین و شریعت آسمانی را بر جان و فرزندان خود مقدم دانسته‌اند تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی 8 ساله نیز ملت بدون هیچ چشمداشتی برای زنده نگاه داشتن اسلام و انقلاب تلاش کرد.

وی افزود: اکنون نیز مردم ما از لحاظ دینی و ایمانی همانند گذشته و بلکه بیش‌تر آماده جانفشانی در راه حفظ و حراست از اسلام و دستاوردهای ارزشمند انقلاب هستند.

امام جمعه موقت سنندج در پایان اظهار امیدواری کرد، مردم و مسئولان با تلاش و همت ذیل فرامین مقام معظم رهبری بستر لازم برای ادامه راه پرافتخار جمهوری اسلامی را فراهم کرده تا کشور به قله‌های پیشرفت و موفقیت دست یابد.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول